دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

امیر عابدینی: طاهری تخصص لازم برای مدیرعاملی پرسپولیس را نداشت اما امروز دارد/ اگر به من مدیرعاملی پرسپولیس پیشنهاد شود قبول نمی‌کنم

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: امروز متاسفانه قوانین دست‌وپا گیر دولتی بر باشگاه حاکم است که باید این قوانین را برداریم و به بخش خصوصی هم فرصت کار بدهیم.
کد خبر : 134941

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره اینکه مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفته بود، گفت: «قرار نبود من مدیرعامل پرسپولیس شوم و نمی‌دانم چرا این شائبه ایجاد شده است. یک زمانی علی‌اکبر طاهری تخصص لازم برای مدیرعاملی پرسپولیس را نداشت و اعلام کرد از این سمت کنار می‌رود، اما به او کمک شد و امروز در پرسپولیس ماندگار شده است. امروز شرایط فرق کرده و طاهری به خوبی به پستی که دارد مسلط شده است.»


او افزود: «طاهری سال موفقی را پشت‌ سر می‌گذارد و پرسپولیس آینده روشنی دارد. این تیم بخت اول قهرمانی لیگ برتر است که اگر این اتقاق بیفتد کارنامه طاهری را پربارتر می‌کند. وقتی مدیرعامل فعلی پرسپولیس زیر و بم کار را شناخته و به خوبی حواشی کار را درک کرده است اگر به من مدیرعاملی پرسپولیس پیشنهاد شود هم، نمی‌پذیرم چون پرسپولیس با طاهری شرایط خوبی پیدا کرده و به موفقیت‌های بسیار زیادی خواهد رسید.»


سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد پیشنهادی که به باشگاه‌های دولتی داده است، بیان داشت: «از آنجایی که باشگاه‌داری دولتی در ایران رو به زوال است و بخش خصوصی می‌تواند آزادانه‌تر کار کند، من پیشنهاد کردم که مدیریت باشگاه‌های دولتی به بخش‌های خصوصی سپرده شود تا این باشگاه‌ها از ردیف بودجه خارج و شامل قانون تجارت شوند. اگر این اتفاق نیفتد فیفا با استناد به آن می‌تواند فوتبال ایران را محروم کند.»


وی خاطرنشان کرد: «الحمدالله دولت کاری جز چوب لای چرخ گذاشتن بخش خصوصی ندارد و طبق قوانین فیفا هم نمی‌توان مدیریت را به باشگاه دولتی سپرد. ما می‌توانیم با یک قرارداد مدیریت دولتی را به بخش خصوصی بدهیم . امروز متاسفانه قوانین دست‌وپا گیر دولتی بر باشگاه حاکم است که باید این قوانین را برداریم و به بخش خصوصی هم فرصت کار بدهیم. البته امیدوارم با آمدن سلطانی‌فر بر مدیریت وزارت ورزش بسیاری از قوانین برداشته شوند و بتوانیم استفاده بیشتری از بخش خصوصی در باشگاه‌داری خود بکنیم.»


عابدینی درباره اینکه پیش از انتخاب سلطانی‌فر به سمت وزیر ورزش چه شناختی از وی داشته که معتقد است او می‌تواند مشکلات باشگاه‌داری را حل کند، تصریح کرد: «من در وزارت کشور خدمت آقای سلطانی‌فر بودم. او نقش نظارتی بر فعالیت‌های ما داشت و تجربه همکاری بسیار خوبی را سپری کردیم. در استانداری‌های مختلف هم با سلطانی‌فر در ارتباط بودیم که مهم‌ترین آن استانداری گیلان بود. خوشحالم که یک مدیر قوی بر منصب وزارت ورزش نشسته است و اعلام می‌کنم هیچ توقعی از او ندارم تا شائبه‌ای ایجاد نشود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته