دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 10:55
مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به آنا خبر داد

افزایش نرخ جریمه‌های شکار پس از جلسه شورای عالی محیط زیست

مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان محیط زیست کشور گفت: از آنجا که قانون مربوط به صید و شکار مربوط به سال‌ها پیش است از رئیس‌جمهوری خواسته‌ایم جلسه شورای عالی محیط‌زیست را تشکیل دهند تا بتوانیم قانون جدیدی را در این خصوص به تصویب برسانیم.
کد خبر : 13492

فریبا لاهوتی اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با تایید جریمه‌های بسیار ناچیز صید و شکار در قانون و اثرات غیر بازدارنده‌ای که دارند، گفت: از آنجا که قانون صید شکار بسیار قدیمی بوده و نیازمند بازنگری است، بنابراین از چندسال پیش درخواستی در این خصوص مطرح کرده‌ایم.


وی افزود: با این وجود این موضوع باید در شورای عالی محیط‌ زیست بررسی شود و جلسات آن گذاشته شده و نتیجه که به دست آید آن را اعلام خواهیم کرد.


مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: همچنین در انتظار تشکیل جلسه‌ای با رئیس جمهور محترم هستیم و از ایشان تقاضا کرده‌ایم هر زمان که وقت گذاشتند این جلسه را تشکیل دهند تا در آن بتوانیم نرخ جدیدی برای جریمه‌های صید و شکار مصوب کنیم.


به گزارش آنا، قانون شکار و صید مصوب 1346/3/16 و با اصلاحات مصوب 3/10/ 1353 و در نهایت 25/9/1375 است. یعنی از تصویب این قانون 37 سال می‌گذرد و در این سال‌ها فقط دوبار مورد بازنگری قرار گرفته که به اعتقاد کارشناسان محیط‌ زیست همین امر باعث شده تا این قانون به هیچ وجه بازدارندگی لازم برای شکار و صید غیر قانونی را نداشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته