دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 09:35
یک ادیولوژیست:

10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند

یک ادیولوژیست با بیان اینکه 10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند، عنوان کرد: البته با تشخیص به موقع می‌توان این کم‌شنوایی‌ها را بهبود بخشید.
کد خبر : 134915

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن عبدالله‌زاده، دبیر اجرایی سمینار راهکارهای کشف و رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال با بیان اینکه ٥٠ درصد افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند کسانی هستند که از کم شنوایی عمیق تا شدید رنج می‌برند، اظهار کرد: افرادی هم که برای یک گوششان عمل جراحی کاشت حلزون انجام داده‌اند نیز می‌توانند برای گوش دیگر از سمعک پاور (سمعک‌های پشت گوشی هوشمند) استفاده کنند.


وی یادآور شد: تقریبا 10 درصد از مردم دچار کم شنوایی هستند که البته با تشخیص سریع و زود هنگام، می‌توان آن را به خوبی مهار کرد.


عبدالله‌زاده ادامه داد: کاهش شنوایی در افراد منجر به کاهش توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی و همچنین منجر به عدم توانایی در درک گفتار و موجب ناامیدی و دلسردی فرد می‌شود، ولی افرادی که از وسایل کمک شنوایی استفاده می‌کنند بهبودی قابل توجهی را در کیفیت زندگی، ارتباطات اجتماعی و شخصی و وضعیت روحی خویش احساس می‌کنند.


این ادیولوژیست در بخش دیگری از سخنانش درباره جزئیان این سمینار اظهار کرد: در این گردهمایی علمی پزشکان می‌توانند با جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه راه‌های تشخیص کم شنوایی در اطفال و روش‌های تشخیصی آن آشنا شوند و با طرح سوالات خود به رفع مشکلات موجود بپردازند.


بر اساس این گزارش، سمینار راهکارهای رویایی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال از 26 تا 27 آبان در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته