دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

استیلی: زمین باتلاقی به کمک سوری‌ها آمد/ می‌توانیم به‌عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کنیم

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: با توجه به روند رو به رشدی که تیم ملی تا اینجا به‌دست آورده، احتمالا قبل از دیدار هفته آخر برابر سوریه در تهران ما مجوز صعودبه جام جهانی را به دست آورده‌ایم.
کد خبر : 134891

حمیدرضا استیلی درباره دیدار دیروز تیم ملی مقابل سوریه در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان سرمبان مالزی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «متاسفانه شرایط بدی که زمین مسابقه داشت اجازه بازی را از هر دو تیم گرفته بود. کسی نتوانست بازی جالبی ببیند و هر دو تیم تلاش می‌کردند که با استفاده از توپ‌های بلند به دروازه یکدیگر نزدیک شوند. نظیر چنین زمینی را در لیگ خودمان هم تا به حال ندیده بودم و معتقدم ناظر مسابقه می‌توانست در زمان دیگری این مسابقه مهم را برگزار کند.»


او ادامه داد: «هدف سوریه در بازی با ما رسیدن به یک امتیاز بود و با شرایطی که زمین داشت به هدفش رسید. البته آنها برابر کره‌جنوبی هم در همین ورزشگاه بازی کرده و با امتیاز هم از زمین خارج شده بودند اگرچه در آن بازی اصلا بارندگی نبود . آنها خوش‌شانس بودند برابر ما بارندگی به دادشان رسید و نتوانستیم با ارائه بازی همیشگی‌مان آنها را شکست دهیم.»


سرمربی سابق پرسپولیس درباره کیفیت فنی دیدار ایران و سوریه گفت: «به نظرم بازیکنان هر دو تیم تلاش کردند تا خواسته‌های سرمربی خود را در زمین پیاده کنند. همان‌طور که گفتم اگر زمین مسابقه کیفیت داشت و باتلاقی نبود ما می توانستیم برابر سوری‌ها به نتیجه برسیم. دیدیم که بازیکنان سوریه با اتلاف وقت تلاش داشتند تا بازی را از همان اندک جذابیتی هم که داشت بگیرند و هر طور شده به تساوی برسند. متاسفانه بازی بار فنی آنچنانی نداشت و عامل آن هم زمین مسابقه بود که به کمک سوری‌ها آمد.»


او افزود: «شکی نیست که ما بهتر از سوریه بازی کردیم و فرصت‌های گلزنی بهتر و بیشتری داشتیم، هر چند کم بود. اگر دقت بیشتری در زدن ضربات آخر می‌کردیم شاید هم برنده می‌شدیم. ولی در کل مساوی نتیجه بدی برای ما به حساب نمی‌آید چرا که این بازی خارج از خانه بود. به طور کلی ما در دور رفت عملکرد قابل قبولی داشتیم و موفق شدیم در 5 بازی 11 امتیاز بگیریم. کی‌روش به خوبی خواسته‌های خود را به شاگردانش انتقال داده و می‌توانیم در ادامه به کسب امتیازهای بیشتر هم امیدوار باشیم. بعد از این هم قرار نیست در زمین باتلاقی بازی کنیم و می‌توان حدس زد که ایران یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود.»


استیلی درباره اینکه به نظرش چه زمانی تیم‌ملی می‌تواند صعودش به جام‌جهانی را مسجل کند و حداکثر امتیازی که می‌‌گیرد چقدر خواهد بود، بیان داشت: «البته پیش‌بینی دقیق که نمی‌توان کرد ولی با توجه به روند رو به رشدی که تیم ملی تا اینجا به‌دست آورده، احتمالا قبل از دیدار هفته آخر برابر سوریه در تهران ما مجوز صعود را به دست آورده‌ایم. بعد از این تیم‌ها به دلیل نیاز به امتیازی که دارند، مقابل ایران بازی بسته و دفاعی انجام نمی‌دهند و این موضوع به سود تیم‌ملی کشورمان است که در دور رفت دروازه‌اش باز نشده و می‌تواند از گل‌های زده‌اش به خوبی دفاع کند.»


او خاطرنشان کرد: «حدس می‌زنم اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تیم ملی کشورمان بتواند بین 22 تا 24 بگیرد و به عنوان تیم اول گروه صعود کند. بازی کره‌جنوبی و ازبکستان در هفته آخر هم برای ما امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود و به صدرنشینی ما کمک زیادی می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته