دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 08:55

اظهار امیدواری بشار اسد به همکاری با ترامپ

رئیس‌جمهوری سوریه گفت امیدوار است بتواند با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بر سر جنگ با تروریسم همکاری کند.
کد خبر : 134888

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت بی‌بی‌سی عربی، بشار اسد در مصاحبه با تلویزیون ملی پرتغال گفت: «ما نمی‌توانیم بفهمیم ترامپ می‌خواهد چه کار کند، مگر اینکه بدانیم او می‌خواهد با تروریسم بجنگد، سپس ما به‌طور طبیعی هم‌پیمان او خواهیم شد. همانگونه که ما هم‌پیمانانی همچون روسیه و ایران و برخی دیگر از کشورها را داریم.»


اسد افزود: «ترامپ در صورتی هم‌پیمان ما محسوب می‌شود که به وعده‌هایش درباره جنگ با تروریسم وفا کند. از منظر ما، او در موضع تردید قرار دارد که آیا بتواند به وعده‌هایش وفا کند یا خیر؟»


به‌گفته رئیس‌جمهوری سوریه، تمرکز ترامپ بر جنگ با تروریسم در سخنرانی‌هایش تنها وعده و وعید است و اکنون این سوال را باید مطرح کرد که آیا ترامپ می‌تواند به این وعده‌ها عمل کند؟


بشار اسد درباره نیروی غالب در دولت آمریکا گفت: «گروه‌های فشار مختلفی وجود دارند که می‌توانند بر رئیس‌جمهوری جدید آمریکا تاثیر بگذارند.»


در حال حاضر دولت آمریکا از معارضان میانه‌روی سوری که با اسد می‌جنگند حمایت می‌کند، در حالی که بشار اسد آن‌ها را «تروریست» معرفی کرد.


بشار اسد در این مصاحبه سیاست‌های کنونی آمریکا را محکوم کرد و گفت: «آن‌ها خود فکر می کنند پلیس یا قاضی جهان هستند در حالی که چنین نیست.»


وی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را یک رئیس‌جمهوری مغرور توصیف کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته