دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 16:36
بر اساس مصوبه شورای شهر تهران؛

نام 13 معبر در پایتخت تغییر کرد

با تصویب شورای شهر تهران 13 معبر در شهر تهران تغییر نام پیدا کرد.
کد خبر : 134831

به گزارش گروه اجتماعی خبرگراری آنا از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران بررسی تغییر نام 19 خیابان و معبر در شهر تهران بخشی از دستورات جلسه سیصدو ششم شورای اسلامی شهر تهران بودند که با 13 تغییر نام موافقت شد.
حبیب کاشانی، عضو شورای اسلامی در جریان بررسی تغییر نام خیابان‌های «الف ،ب، ج» واقع در منطقه یک اظهار کرد: اساسنامه تغییر نام معابر و اماکن شهر تهران بر این دلالت ندارد که واژه آبشار به جای واژه «الف» قرار گیرد بلکه هدف این بود که تغییر نام ها با هدف حفظ ارزش‌ها صورت گیرد.
وی در خصوص نام گذاری پل‌هایی به نام شهیدان لاجوردی و محمد ناظری اضافه کرد: ارزش‌های این دو شهید بزرگوار بر کسی از مردم شهر پوشیده نیست و با توجه به اینکه نام پل در آدرس دهی استفاده نمی‌شود پیشنهاد می‌شود که معابری به نام این دو شهید نام گذاری شود که جوانان به دنبال شناختن این شهیدان بروند.
معصومه آباد، رئیس سابق کمیته نامگذاری در خصوص تغییر نام سه خیابان «الف، ب، ج» گفت: پیش از این نیز اسامی مختلفی برای جایگذاری به نام این خیابانها می آمد که کمیته بر اساس اینکه این حروف پایه زبان فارسی هستند به دنبال آن نمی‌رفت و خواهش من این است که این خیابان‌ها تغییر نام پیدا نکنند.
در نهایت با تمامی پیشنهاد تغییر نام ها به غیر از تغییر نام سه خیابان الف، ب، ج و دو پل به نام های شهید لاجوردی و شهید ناظری موافقت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته