دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 16:31

تمهیدات بنیاد شهید در مراسم اربعین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی 15 موکب در مرزهای ایران و عراق خبر داد.
کد خبر : 134819

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی اظهار کرد: مراسم اربعین و راهیان کربلا اکنون جزو برنامه‌های بی‌نظیر تلقی می‌شود و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه اربعین حسینی، 15 موکب در مرزهای ایران و عراق و استان‌های ایلام و خوزستان و در شهرهای این منطقه به ویژه مهران و شلمچه دائر کرده است تا به زائران حرم سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی کنند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: وظیفه امروز ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مشاوران وزرا در امور ایثارگران دقیقا بر همان مسیری تعریف می‌شود که در کربلا دنبال شد. همگی باید به پیروی از مکتب حسینی عمل کرده و فرهنگی که شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس آغاز کردند،زنده نگاه داشته و در جامعه ترویج دهیم.


شهیدی با اشاره به سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: اگر جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات بعد از جنگ تحمیلی همچنان بر حرکت خود ادامه می‌دهد، مربوط به همان مکتب عاشورایی و اربعین امام حسین(ع) و راه حضرت زینب (س) است و اکنون وظیفه هرکسی است تا در جهت حفظ این فرهنگ قدم بردارد.


معاون رئیس جمهوری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: همه مسئولان و مردم باید از طرق مختلف در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را رواج بدهند؛ چراکه ترویج این فرهنگ موجب رشد و توسعه جامعه و در نهایت ارتقای نظام جمهوری اسلامی می‌شود


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته