دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 16:16

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با منطقه 5 عملیات انتقال گاز

مدیر پژوهش منطقه 5 عملیات گاز کشور با توجه به اهمیت تحکیم روابط صنعت و دانشگاه با فعالیت‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های مختلف از همکاری با واحد مرودشت استقبال کرد.
کد خبر : 134798

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد جوکار در جلسه بخش مهندسی و پژوهش منطقه 5 عملیات انتقال گاز با اداره ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با تشریح روند تصویب پیشنهادات پژوهشی در مجموعه شرکت ملی گاز، با توجه به رویکرد محصول محور در نگاه به پژوهش بر اهمیت پیاده‌سازی کاربردی نتایج طرح‌های پژوهشی تاکید کرد.


معاون مهندسی منطقه 5 عملیات انتقال گاز نیز، گزارشی درباره وظایف و حیطه عملکردی مناطق عملیات انتقال گاز ارائه کرد.


نیک خلق با بیان این مطلب که منطقه 5 عملیات انتقال گاز وظیفه انتقال گاز از منابع تولید یا پالایشگاه‌ها تا مبادی مصرف را برعهده دارد به حوزه عملکرد تحت مدیریت این مجموعه در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویرحمد و مناطقی از استان یزد پرداخت.


رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت هم با قدردانی از مدیران حاضر در جلسه به دلیل ارائه توضیحات مقدماتی، خلاصه ای از فعالیتهای صورت گرفته در اداره ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه را ارائه کرد.


دکتر محمدرضا صالحی زاده افزود: «با توجه به افزایش سهم تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی، اهمیت مساله ارتباط با صنعت و جامعه بسیار پر رنگ تر از گذشته خواهد بود، در این راستا، تعامل مستمر با صنایع، استفاده از تجربیات کاربردی صنعتگران در تدوین محتوای غنی درسی و کاربردی تر کردن موضوعات مرتبط با پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی از جمله مواردی هستند که با جدیت در واحد مرودشت پیگیری می‌شود.»


وی با توجه به تخصص های مرتبط با صنایع گاز به توانمندی‌های رشته‌هایی همچون مهندسی برق، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک در واحد مرودشت پرداخت و در زمینه پیشبرد ارتباطات مستمر با مجموعه‌های مرتبط با صنایع گاز ابراز علاقه‌مندی کرد.


در این جلسه، کارشناسان ارشد بخش‌های مرتبط با کنترل و ابزار دقیق مجموعه منطقه 5 عملیات گاز، گزارشی درباره مسائل فنی این بخش مطرح کردند و قرار شد تا لیست چالشها و مسائل فنی این مجموعه در اختیار واحد مرودشت قرار گیرد تا زمینه پژوهش کاربردی را در این حوزه فرآهم آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته