دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 09:22

تظاهرات هزاران نفر در آلمان علیه توافقنامه تجارت آزاد با آمریکا

هزاران نفر از مردم شهرهای برلین، مونیخ و دیگر شهرهای آلمان روز شنبه در اعتراض به طرح تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا اعتراض کردند.
کد خبر : 13465

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز، مخالفان پیمان تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا معتقدند این پیمان به استانداردهای غذایی، کار و محیط زیست آسیب می‌زند.


مخالفت با(TTIP ) یا همان پیمان تجارت آزاد بین دو سوی اقیانوس اطلس در آلمان بیش از دیگر کشورهای اروپایی شدت دارد زیرا در ماه‌های گذشته جریان‌های ضد آمریکایی در آلمان به دلیل انتشار اخبار جاسوسی آمریکا و ترس از احاطه سایت‌هایی مانند گوگل افزایش یافته‌ است.


یک نظرسنجی جدید در آلمان نشان داد بیش از 43 درصد شهروندان این کشور معتقدند پیمان (تی.تی.آی.پی) برای این کشور بد است و تنها 26 درصد نگاهی مثبت به آن دارند.


این میزان مخالفت موجب تعجب صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل و دولت این کشور شده‌است و اکنون آنها در تکاپو هستند تا مسیر این موج جدید را تغییر دهند.


در راستای تظاهرات آلمان، مردم بلژیک نیز روز شنبه به خیابان‌ها ریختند و با تجمع در خیابان‌های بروکسل مخالفت خود با طرح پیمان تجارت آزاد میان آمریکا و اروپا را ابراز داشتند.


مردم فنلاند نیز روز گذشته در مخالفت با این طرح دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز زدند.


قرار است نهمین دور مذاکرات پیمان تجاری آزاد میان آمریکا و اروپا روز دوشنبه در واشنگتن برگزار شود.


این طرح قرار است قبل از پایان سال 2015 میلادی آغاز شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته