دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

خداداد عزیزی: دشمن تیم ملی مقابل سوریه دست‌کم گرفتن حریف است/ در آسیا تیم‌ها از نام ایران می‌ترسند/ تا 2 آذر پول نرسد محال است مقابل استقلال بازی کنیم

بازیکن سابق تیم ملی گفت: نیاز شدید به سه امتیاز حیاتی دیدار با سوریه داریم تا جایگاه خود را در صدرجدول حفظ کنیم.
کد خبر : 134587

خداداد عزیزی در خصوص بارندگی‌های دائمی ورزشگاه تانکو سرمبان مالزی که کار را برای ملی‌پوشان ایران سخت کرده به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «ما پیش از این هم سابقه بازی در زمین‌هایی با آب‌وهوای مرطوب را داشته‌ایم. کادرفنی فوتبال ایران می دانستند که شرایط بازی فرق می‌کند و تا حدودی بازی در زمینی که آب‌وهوای خشک دارد،‌سخت است. برای همین هم تیم زودتر به مالزی رفته تا بدن بازیکنان تیم به شرایط آب‌وهوایی عادت کند.»


او افزود: «من معتقدم دشمن اصلی ما در بازی برابر سوریه آب‌وهوا نیست بلکه دست‌کم‌ گرفتن حریف است که به طور حتم برای ما دردسرساز می شود. ما نیاز شدید به 3 امتیاز حیاتی دیدار با سوریه داریم تا جایگاه خود را در صدرجدول حفظ کنیم و آماده این شویم که زودتر از سایر تیم‌‌های آسیایی به جام‌جهانی روسیه صعود کنیم.»


پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به برگ برنده تیم ملی برابر سوریه بیان داشت: «مهم‌ترین عامل برتری ما برابر سوریه ایران بودن‌مان است. یک سری رقیبان سنتی در آسیا داریم مثل کره‌جنوبی، عربستان، ژاپن و اخیرا هم استرالیا که ترسی از ما ندارند و خود را در حد ایران می‌دانند. ولی دیگر تیم‌ها حالا از شرق یا غرب آسیا، مقابل ما با ترس بازی می‌کنند و اضطراب دارند که دروازه‌شان باز نشود.»


وی ادامه داد: «همان طور که برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی همواره دارای اعتبار هستند و تمامی حریفان هم قاره‌ای از آنها می‌ترسند در آسیا هم تیم‌ها از نام ایران هراس دارند و این برگ برنده ماست. البته ما یک برگ برنده دیگر هم داریم و آن هم جدی گرفتن سوریه است. اگر ما این تیم را ضعیف ندانیم و بازی با دقتی را انجام دهیم به طور حتم می توانیم از سد این تیم عبور کنیم.»


عزیزی تاکید کرد: «دلیل دیگری که من برای سخت بودن دیدار با سوریه دارم این است که ما در آمار خود همواره سوریه را با اختلاف یک گل برده‌ایم و بارها هم برابر این تیم متوقف شده‌ایم و به تساوی رسیدیم. حتی یک بار هم به سوریه باختیم. تیم ملی سوریه تیمی است که سبک بازی خاصی ندارد ولی بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای را انجام می‌دهد. بنابراین به ما اجازه نمی‌دهد که به راحتی مقابلش نتیجه بگیریم. ما برابر عراق که در سال‌های اخیر همواره یک پله از سوریه بهتر بوده نیز همیشه به مشکل خوردیم چون این تیم هم بازی درگیرانه و فیزیکی انجام می‌دهد.»


او خاطرنشان کرد: «ما برای آنکه سوریه را شکست بدهیم باید تلاش کنیم تا به گل اول مسابقه برسیم. بعد از زدن گل اول چون کارلوس کی‌روش به خوبی توانسته تیمش را کنترل کند و ساختار دفاعی فوق‌العاده‌ای را بسازد احتمال به گل رسیدن سوریه خیلی پایین می‌آید و آن وقت ما می‌توانیم برنده شویم. همان‌طور که در 4 بازی قبلی هیچ تیمی نتوانسته به ما گل بزند و به‌همین دلیل ما با زدن گل اول بازی عملا می‌توانیم برنده بازی شویم. مسلما اگر سوریه هجومی و انتحاری بازی کند ما در ضد حمله می‌توانیم به گل‌های بیشتر هم فکر کنیم. فقط امیدوارم که بازیکنان تیم ملی سوریه را دست‌کم نگیرند.»


مدیرفنی سیاه‌جامگان درخصوص مشکلات مالی سیاه‌جامگان و اینکه تا چه زمانی به مدیریت باشگاه مهلت داده تا شرایط مالی تیم را خوب کند، تصریح کرد: «من با خودم عهد کرده بودم به تیمی نروم که مشکل مالی داشته باشد اما چون خود ما 5 سال پیش رفتیم امتیاز تیم سیاه‌جامگان را از لیگ دو خریدیم و از آنجایی که ته اسم این تیم ابومسلم است و من فوتبالم را مدیون این تیم خوب مشهدی بودم، با تقاضاهای لیدرهای قدیمی ابومسلم که حالا حامی سیاه‌جامگان هستند مدیرفنی این تیم شدم. اگرچه امروز از میان بازیکنان مشهدی فقط 4 بازیکن در تیم سیاه‌جامگان هستند.»


وی افزود: «من تا 4 آذرماه که تیم ما با استقلال خوزستان بازی دارد انتظار دارم که شرایط مالی بچه‌ها خوب شود. البته برای آنکه اسیر استرس و اضطراب نشویم من اعلام کردم اگر تا 2 روز قبل از مسابقه 30 درصد از قرارداد بازیکنان سیاه‌جامگان پرداخت نشود من دیگر در سیاه جامگان نمی‌مانم.»


عزیزی درباره بازگشت حمیدرضا علی‌عسگری و محمدرضا خانزاده به تمرینات سیاه‌جامگان اظهارداشت: «من حرف زدم و روی حرفم ایستادم. الان همه بازیکنان با تیم تمرین می‌کنند و خیلی هم قبراق و آماده هستند. انتظار داریم عباسی مدیرعامل باشگاه هم به تعهدی که داده متعهد شود و مطالبات بازیکنان تیم را بدهد. اعتصاب شاگردان من خاتمه یافته و اگر تا 2 آذرماه پولی نگیرند، محال است برابر استقلال صنعتی‌خوزستان بازی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته