دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 09:26
دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری خبر داد

از 21 گروه پژوهشی دانش‌آموزشی در هفته پژوهش تقدیر می‌شود

دکتر جلال بختیاری، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری مناطق ده‌گانه کشور بر نقش مؤثر این مراکز در اطلاع‌رسانی و هماهنگی اجرای مصوبات هفته پژوهش و فناوری تاکید کرد.
کد خبر : 134517

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این نشست جلال بختیاری، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: «در هفته پژوهش و فناوری امسال از بیست تا صد درصد افزایش عملکرد خواهیم داشت و بیشتر در بخش فناوری و ارتقای کیفیت طرح‌های ارائه شده متمرکز شده‌ایم. در این زمینه می‌توان به بین‌المللی‌کردن هفته پژوهش و فناوری و همچنین ممیزی طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار ایران اشاره کرد.»


بختیاری گفت: «در زمینه تقدیر از پژوهشگران برگزیده نیز امسال به مسئله کیفیت اهمیت بیشتری داده شده است و از تعداد محدودی از پژوهشگران و محققان کشور که طرح‌های کیفیت‌دار ارائه کرده‌اند در مراسمی تقدیر می‌شود.»


او افزود: «برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری با همین استحکام باید در استان‌های سراسر کشور نیز برگزار شود. توجه به بخش دانش‌آموزی نیز مهم است و بررسی امور پژوهشی آنان باعث می‌شود از پتانسیل پژوهشی آن‌ها که عموما در جشنواره دانش‌آموزی جابربن‌حیان معرفی می‌شوند نیز استفاده کنیم.»


مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: «امسال از 21 گروه پژوهشی دانش‌آموزی از سراسر کشور در هفته پژوهش و فناوری تقدیر می‌شود. تورهای بازدید دانشجویی، دانش‌آموزی، صاحبان صنایع و دست‌اندر‌کاران بخش‌های صنعتی برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری باید تقویت شود. در این زمینه با ادارات آموزش و پرورش، سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، اتاق‌های بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، صاحبان شرکت‌های صنایع و معادن و تجارت برای بازدید از این نمایشگاه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته