دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان زندان‌ها:

مراقبت از کارکنان سازمان زندان‌ها مهمترین وظیفه هیات رسیدگی به تخلفات

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه کارکنان این سازمان به خاطر ماموریت‌ها و نگهداری از مجرمان و افراد معارض قانون در معرض انواع تهدیدها و آسیب‌ها هستند، گفت: مهمترین وظیفه هیات رسیدگی به تخلفات مراقبت از این همکاران است.
کد خبر : 13442

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اصغر جهانگیر در مراسم تحلیف اعضای جدید هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان با اشاره به نقش هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در صیانت از نیروی انسانی سازمان، اظهار کرد: مهمترین وظیفه هیات‌های رسیدگی به تخلفات، توسعه اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از همکاران است.


وی در جمع اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان زندان‌ها، با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در توسعه سلامت اداری، صیانت از کارکنان را از وظایف مدیریت عنوان کرد.


معاون قوه قضاییه نقش آموزش را در پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی مهم خواند و گفت: هیات‌های تخلفات وقتی می‌توانند به طور منصفانه و دقیق به مسایل و تخلفات رسیدگی کنند که قبلاً آموزش‌های لازم در سازمان به کارکنان ارائه شده باشد و اگر اینگونه نبود به طور قطع سازمان نیز در برخی تخلفات کارکنان مقصر خواهد بود.


جهانگیر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در سازمان‌ها افزود: در کنار امر آموزش، فرهنگ‌سازی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است زیرا نقش کنترل‌های درونی از هر کنترل دیگری پررنگ‌تر است و باید ارزش‌های متعالی موجود در احکام دینی را در همه کارکنان نهادینه کنیم.


رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با بیان اینکه هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در مقام داوری و صدور رای هستند، گفت: پس باید با دوری از منافع فردی و با در نظر گرفتن تاثیرات اجتماعی آرای خویش، با رعایت تمامی ضوابط قانونی و در نظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع به صدور حکم بپردازند و در این راه باید سعی شود تمام هیات‌ها با وحدت رویه و همکاری متقابل موجب هم افزایی و توسعه سلامت اداری شوند.


این مقام ارشد قضایی با تاکید مجدد بر نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در صیانت از کارکنان افزود: یکی از مهمترین وظایف مدیریت هر سازمانی صیانت از کارکنان است که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد و توصیه من این است که ضمن قاطعیت در رسیدگی به پرونده‌ها و رعایت جوانب قانونی، در برخورد با پرونده‌ها، با مبنا قرار دادن فرهنگ گذشت، میزان را وضعیت کنونی افراد قرار دهیم.


در ابتدای این مراسم سیروس شیخ پور معاون قضایی و اجرای احکام و نماینده رئیس سازمان در هیات‌های تخلفات گزارشی از وضعیت سلامت اداری و اقدامات صورت گرفته و فرایند رسیدگی به پرونده‌ها ارایه کرد.


در این مراسم دور جدید فعالیت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان زندان‌ها با قرائت سوگندنامه توسط تمامی اعضا به طور رسمی آغاز شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اصغر جهانگیر
ارسال نظر
قالیشویی ادیب