دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تیم ملی فوتبال به دنبال تثبیت صدرنشینی

مصاف با سوریه در زیرباران/ مالزی سکوی پرتاب یوزپلنگان ایران به سمت روسیه

تیم ملی فوتبال ایران امروز در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.
کد خبر : 134409

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی امروز از ساعت 15:30در مالزی به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود . سوری‌ها که به دلیل نبود امنیت در این کشور مجبور هستند بازی‌های خودشان را در کشور دیگری برگزار کنند، بعد از میزبانی از کره جنوبی در مالزی این بار پذیرای ایران در این کشور هستند.


کی‌روش در این بازی چند مهره کلیدی خودش از جمله سردار آزمون و احسان حاج صفی را به دلیل محرومیت و علیرضا بیرانوند و میلاد محمدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما به اعتقاد کارشناسان فوتبال ایران در نبود بازیکنان اصلی هم به مراتب بهتر از سوریه است.


مهمترین دغدغه سرمربی تیم ملی در بازی مقابل سوریه شرایط بد جوی مالزی است. شرجی بودن هوای محل برگزاری مسابقه و بارش باران زیاد باعث شد تا تمرینات تیم ملی در روزهای اخیر در زمین گل‌آلود سرمبان برگزار شود.


تیم ملی که هم اکنون با 10 امتیاز و قرار گرفتن در صدر جدول گروه وضعیت خوبی دارد در صورت پیروزی در این دیدار کارش را برای دور برگشت رقابت‌ها به مراتب راحت می‌کند و شانس صعود به جام جهانی روسیه برای فوتبال ایران افزایش می‌یابد.


در دیگر بازی‌ حساس گروه A مسابقات تیم‌های ملی ازبکستان و کره جنوبی که بعد از ایران در مکان دوم و سوم جدول این گروه قرار دارند به مصاف یکدیگر می‌روند. کره‌ای ها بعد از شکست مقابل ایران انگیزه زیادی دارند تا با شکست دادن ازبکستان از کورس رقابت با ایران باز نمانند. ازبک ها هم برای حفظ مکان دوم جدول و نیم نگاهی هم که به صدر جدول دارند به دنبال کسب پیروزی در مقابل کره هستند.


دو تیم قعر جدولی گروه A هم برگزار کننده آخرین بازی این گروه هستند. چینی ها که هم اکنون در ته جدول گروه قرار گرفتند در خانه از قطری میزبانی می کنند که برای حضور در جام جهانی پول‌های زیادی خرج کرده است ولی تاکنون موفق نبوده‌است. نکته جالب توجه بازی دو تیم تقابل مربیان جدید هر دو تیم است. فوساتی و مارچلو لیپی که در پی کسب نتایج ضعیف دو تیم در ماه اخیر هدایت قطر و چین را بر عهده گرفتند در اولین بازی خودشان به دنبال کسب پیروزی هستند.


برنامه بازی‌های گروه A


سوریه - ایران 15:30


کره جنوبی - ازبکستان 14:30


چین - قطر 15:05


برنامه بازی‌های گروه B


ژاپن - عربستان 14:05


تایلند - استرالیا 15:30


امارات - عراق 18:50


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته