دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 15:30
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

آغاز طرح «وارنیش فلوراید» برای دانش‌آموزان ابتدایی

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح «وارنیش فلوراید» برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد.
کد خبر : 134398

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، حسن ضیاالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته نیز برای اکثر دانش آموزان مقطع ابتدایی سراسر کشور انجام شد.


وی با بیان اینکه امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: وارنیش فلوراید در دو نوبت در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی درنظر گرفته شده که سال گذشته برای نزدیک به 6 میلیون دانش آموز اجرایی شد.


ضیاالدینی عنوان کرد: برای اجرای این طرح خانواده ها نیز با ارائه رضایت نامه در جریان امور قرار می گیرند که این امر به توجیه دانش آموزان برای ضرورت این طرح و همچنین آگاه یافتن از وضعیت سلامت آنها کمک کننده است.


مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور شاخص سلامت دهان و دندان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: طرح وارنیش فلوراید از جمله اقدامات پیشگیرانه ای است که در مدارس ابتدایی کلید خورده و می تواند در آینده به کاهش مشکلات دهان و دندان کمک کند.


وی بیان کرد: علاوه بر این طرح، بحث آموزش سلامت دهان و دندان به دانش آموزان نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.


ضیاالدینی با اشاره به شیار بندی دندان (فیشورسیلانت) در مدارس ابتدایی کشور، گفت: این طرح از پوسیدگی زودهنگام دندان‌ها جلوگیری کرده و برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است.


مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت تامین اعتبار این طرح‌ها، یادآور شد: وارنیش فلوراید به طور رایگان در کل کشور اجرا شده و طرح فیشورسیلانت با فرانشیزارائه می شود که در آن 30 درصد هزین‌ ها توسط اولیا و 70 درصد توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود البته ارائه این خدمات در روستاها رایگان است.


وی درباره چگونگی اجرای طرح‌ها بیان کرد: این برنامه‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود و در استان هایی که اعلام آمادگی شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده، فعالیت‌ها در حال اجرا است.


ضیاالدینی با اشاره به اینکه شناسنامه سلامت دهان و دندان نیز برای دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: این طرح سال گذشته 80 درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار داده و امسال نیز این روند تداوم می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته