دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1395 - 09:25
در گفت‌وگو با آنا

رئیس فدراسیون پرورش اندام: یکی از قدرت‌های بلامنازع پرورش اندام دنیا هستیم/ حضور بانوان ایرانی در رقابت‌های پرورش اندام خلاف عرف حاکم بر جامعه است

ناصر پورعلی فرد گفت: ایران یکی قدرت های بلامنازع پرورش اندام جهان است و در اکثر مسابقات بین المللی که شرکت می‌کنیم همه کشورها پیگیر وضعیت ورزشکاران ایران هستند.
کد خبر : 134380

ناصر پورعلی فرد رئیس فدراسیون پرورش اندام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد قهرمانی تیم ملی فیزیک در مسابقات قهرمانی جهان گفت: «تیم ملی فیزیک با 4 ورزشکار در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان شرکت کرد و خوشبختانه با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. ضمن اینکه تیم‌های ملی پرورش اندام و بادی کلاسیک ایران هم چند روز قبل در مسابقات جهانی اسپانیا به مقام قهرمانی دست یافتند.»


وی ادامه داد: «مسابقات قهرمانی جهان در رشته پرورش اندام و بادی کلاسیک از 12 تا 18 آذر ماه در اسپانیا برگزار شد و بلافاصله بعد از این مسابقات تیم فیزیک به رقابت‌های جهانی لهستان اعزام شد که هر سه تیم موفق شدند به مقام نخست دنیا برسند. تقویم جهانی مسابقات به گونه‌ای بود که رقابت‌های جهانی در هر سه رشته در فاصله زمانی کوتاهی برگزار شد.»


پورعلی فرد در رابطه با جایگاه رشته پرورش اندام در ایران افزود: «در حال حاضر حدود 12 هزار باشگاه بدنسازی در ایران وجود دارد که اگر به طور میانگین در هر باشگاه حدود 100 نفر به فعالیت بپردازند یعنی 1میلیون 200 هزار نفر در کشور به صورت همگانی در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند.»


رئیس فدراسیون پرورش اندام در رابطه با جایگاه ایران در پرورش اندام دنیا بیان کرد: «از سال 84 که آغاز تاسیس فدراسیون پرورش اندام بود کارهای زیادی برای این رشته ورزشی صورت گرفته است. از زمانی که ما مسئولیت فدراسیون را بر عهده گرفتیم روش‌های سنتی را کنار گذاشتیم و در حال حاضر هم کلاس‌های معتبر علمی را برای سایر رشته‌های ورزشی در فدراسیون برگزار می‌کنیم. ایران یکی قدرت های بلامنازع پرورش اندام جهان است و در اکثر مسابقات بین المللی که شرکت می‌کنیم همه کشورها پیگیر وضعیت ورزشکاران ایران هستند.»


وی ادامه داد: «در گذشته رشته پرورش اندام فقط مختص به یک استان و یک شهر بود اما خوشبختانه در حال حاضر ما در تمام استان‌ها قهرمانان بزرگی داریم و این مساله نشان دهنده پیشرفت این رشته ورزشی در ایران است.»


پورعلی فرد در رابطه با عدم حضور بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی گفت: «در رقابت‌های پرورش اندامی که در سطح بین المللی برگزار می‌شود هیچ بانویی از ایران نمی تواند شرکت کند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مسائل شرعی برای ما مهمتر از همه چیز است و حضور بانوان ایران در رقابت‌های پرورش اندام خلاف عرف حاکم بر جامعه است. ما به فدراسیون جهانی پیشنهاد دادیم که اگر در رقابت‌های جهانی بانوانی با پاسپورت ایرانی قصد شرکت داشته باشند این فدراسیون از حضور آنها جلوگیری کند که مورد موافقت فدراسیون جهانی هم قرار گرفت.»


وی افزود: «اخیرا چند بانوی ایرانی بدون هماهنگی با فدراسیون در مسابقات پرورش اندام مسکو شرکت کردند و زمانی که ما متوجه حضورشان شدیم از شرکت کردن آنها در مسابقه جلوگیری کردیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: لهستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته