دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1395 - 11:48
قهرمان پرش با اسب ایران در گفت‌و‌گو با آنا؛

قرنطینه اسب‌ها بزرگترین مشکل اسب‌سواران ایران است/ مسابقه برون مرزی نداریم و در اولویت وزارت ورزش نیستیم

قهرمان پرش با اسب ایران گفت: در هیچ مسابقه ای اجازه نداریم اسب هایمان را با خودمان ببریم و موضوع قرنطینه شدن اسب ها همچنان یکی از معضلات اصلی این رشته است
کد خبر : 134379

داوود پوررضایی قهرمان پرش با اسب ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایران درباره تشکیل تیم ملی پرش با اسب و به‌کارگیری مربی بلژیکی برای این رشته گفت: «‌مهمترین رقابت پیش رو ما مسابقات آسیایی اندونزی است که دوسال دیگر برگزار می‌شود و فدراسیون از حالا به دنبال تشکیل تیم ملی است که کار بسیار خوبی در حال پیگیری است.»


وی افزود: «تشکیل تیم ملی و انتخاب سرمربی از اقدامات ارزنده فدراسیون است. ضمن اینکه از همین حالا به دنبال جذب مربی هستند و مهمتر اینکه مربی برای این تیم جذب شده است که روزمه قابل قبولی دارد. او 8 سال هدایت تیم ملی عربستان را برعهده داشته و از سوارکاران ماهر است.»


قهرمانی پرش با اسب ایران در مورد وضعیت تیم ملی ایران گفت: «‌در حال حاضر 20 سوارکار برای حضور در تیم ملی دعوت شدند اما وضعیت ما هنوز مشخص نیست چرا که فدراسیون اعلام کرده بخش از هزینه های سوارکاری بر عهده خود سوارکاران است و تنها بخشی از آن را فدراسیون تقبل می کند اما عملا همه هزینه ها برعهده خود ماست به همین دلیل باید مربی تیم ملی به ایران بیاید و در جلسه ای با او هزینه ها برآورد شود تا تصمیم نهایی را بگیریم.»


پوررضایی در ادامه به بحث تعلیق شدن مسابقات اسب‌دوانی اشاره کرد و گفت: «ورزش اسب‌دوانی یکی از رشته های گسترده در ایران است و سوارکاران بزرگی در این رشته مشغول به فعالیت هستند. معمولا اسپانسرها که حمایت کننده مالی برای برگزاری مسابقات هستند خودشان تعیین می کنند که داور مسابقه چه کسی باشد و همچنین مسابقه در کجا برگزار شود به همین دلیل این موضوع با اهداف های فدراسیون مغایرت دارد و همین امر باعث می شود که اسپانسرها برای برگزاری مسابقات با فدراسیون دچار چالش شوند و گاهی پیش می آید که مسابقه تعلیق یا اینکه زمان آن جا به جا شود. در حالت طبیعی مسابقات باید زیر نظر فدراسیون و با مجوز آنها باشد اما کسانی که حامی مالی این مسابقات هستند خودشان تمایل به تصمیم گیری دارند و همین مسائل باعث شده تا مشکلاتی برای برگزاری مسابقات به وجود بیاید.»


ملی پوش تیم پرش با اسب در مورد مشکلاتی که رشته اسب سواری در ایران دارد، اظهار کرد: «متاسفانه بزرگترین مشکل ما در رشته اسب سواری این است که مسابقه برون مرزی بسیار کمی داریم و اگر هم به مسابقات اعزام شویم اجازه نداریم با اسب های خودمان در آن مسابقات شرکت کنیم بنابراین مجبور هستیم با اسب های غربی مسابقه دهیم که معمولا نتیجه خوبی هم به دست نمی آوریم که همین باعث می شود وزرات ورزش به رشته ما توجهی نکند و سوارکاری راجزو رشته های بدانند که مدال آور نیست به طبع این عوامل باعث می شود که ما در اولویت کاری آنها قرار نگیریم و نگاه ویژه ای به ما نداشته باشند.»


پوررضایی به موضوع قرنطینه شدن اسب‌ها اشاره کرد و گفت: «ما در هیچ مسابقه ای اجازه نداریم اسب هایمان را با خودمان ببریم و موضوع قرنطینه شدن اسب ها همچنان یکی از معظلات اصلی این رشته است. در این سال ها تیم ملی تنها یک بار آن هم در بازی های 2006 قهرمانی آسیا در دوحه با چهار اسب حاضر شد و بعد از آن دیگر اجازه حضور در مسابقات با اسب های خودمان را نداشتیم. البته فدراسیون در این زمینه تلاش های زیادی کرده است اما هنوز موافقت نهایی اعلام نشده است. به هر حال مسابقات برون مرزی برای ما بسیار کم است و ما تنها در ایران 10 نفر هستیم که با یکدیگر رقابت می کنیم به طبع این شرایط نمی تواند ما را در برای مسابقات رسمی در آسیا آماده کند. امیدوارم این موضوع با موافقت وزارت ورزش برطرف شود چرا که در مسابقات اندونزی سوارکارانی با اسب‌های میلیون یورویی شرکت می کنند و تمرینات زیادی داشتند اما تیم ایران این شرایط را ندارد. البته قبل از مسابقات آسیایی گویا قرار است اردوی برون مرزی در تایلند داشته باشیم و در آنجا با اسب های خودمان اعزام شویم که امیدوارم این اتفاق بیافتد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته