دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 17:10

پوتین: آماده همکاری با آمریکا هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد که روسیه علائق مشترکی با آمریکا دارد و باید در قالب یک دستورکار مشترک با این کشور همکاری کند.
کد خبر : 13436

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از رویترز،ولادیمیر پوتین که امروز شنبه در شبکه تلویزیونی «راشیاچنل» حاضر شده بود، موضع نرم‌تری نسبت به لحن ضد آمریکایی سابق خود پیش گرفت.


این در حالی است که روابط مسکو – واشنگتن و چند قدرت جهانی طی چند سال اخیر و در پی بحران اوکراین تیره شده بود.


پوتین در این برنامه تلویزیونی گفت: ما در دستور کار بین‌المللی خود اختلافاتی داریم اما در این حال، مواردی وجود دارد که ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد و ملزم می‌کند با یکدیگر همکاری کنیم.


رئیس‌جمهور روسیه افزود: مقصود من این است که تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا اقتصاد جهان تعدیل و موازنه شود تا جهان به سوی دموکراتیک بودن پیش برود. ما دستور کار مشترکی داریم.


پوتین پیشتر با انتقادهای کوبنده‌، آمریکا و تمام غرب را مسئول بحران اوکراین دانسته و عامل این بحران را یک «کودتای» تحت حمایت غرب علیه رهبر پیشین اوکراین، «ویکتور یانکوویچ» قلمداد کرده بود.


روسیه همواره اتهامات غرب و کییف مبنی بر حمایت از استقلال‌طلبان حامی روس در شرق اوکراین که بیش از 6000 نفر در جریان این نزاع کشته شدند را رد کرده‌است.


پوتین در آخرین انتقادات خود از آمریکا در یک برنامه تلویزیونی گفت که آمریکا به دنبال «متحد» برای خود نیست بلکه خواهان آن است که دیگران «وابسته» آن شوند اگر چه وی موضع ملایم‌تری نسبت به غرب پیش گرفته بود.


بهر حال، روسیه و غرب می‌گویند از پیمان آتش بس مینسک در ماه فوریه حمایت می‌کنند


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب