دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 14:33
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

کم‌سوادها بیشتر طلاق می‌گیرند/ تحصیل تا مقطع ابتدایی احتمال ابتلا به بیماری را تا 10 درصد کاهش می‌دهد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه یافته‌های یونسکو نشان می‌دهد با آموزش، میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد، عنوان کرد: آموزش تا مقطع ابتدایی احتمال ابتلا به بیماری را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر : 134350

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی باقرزاده هدف سوادآموزی را کمک به بهبود شرایط زندگی عنوان کرد و افزود: آموزش و سوادآموزی در مقطع ابتدایی در کاهش فقر موثر است و سوادآموزی در حد خواندن و نوشتن منجر به کاهش 12 درصدی فقر می‌شود.


وی با بیان اینکه اگر شخصی تا مقطع متوسطه تحصیل کند درآمدش 27 درصد بیشتر می‌شود، تصریح کرد: یک سال افزایش در مقطع تحصیلی منجر به افزایش تولید ناخالص ملی به مقدار 0.5درصد می‌شود.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزیی با اشاره به اینکه یافته‌های یونسکو نشان می‌دهد با آموزش، میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد، عنوان کرد: آموزش تا مقطع ابتدایی احتمال ابتلا به بیماری را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.


باقرزاده 93درصد معتادان را کم سواد و با سابقه ترک تحصیل عنوان کرد و گفت: 90 درصد از عابرانی که در تصادفات فوت می‌کنند کم سواد یا بی‌سواد هستند.


باقرزاده میزان طلاق در بی‌سوادان را بیشتر از باسوادان اعلام کرد و گفت: براساس آمار سازمان بهزیستی طلاق در افراد کم سواد و یا بی‌سواد رایج‌تر از افراد باسواد است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته