دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 13:31
به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد

نشست مشترک هیات عالی نظارت منطقه ۵ با هیات رئیسه، روسای دانشکده‌ها و مدیران ستادی واحد کرمانشاه

نشست مشترک هیات عالی نظارت منطقه ۵ دانشگاه آزاد اسلامی با هیات رئیسه، روسای دانشکده‌ها و مدیران ستادی واحد کرمانشاه در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر : 134304

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر نوذر قنبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه در این نشست گفت: «دانشگاه آزاداسلامی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب در توزیع توسعه به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است و به افرادی که در مناطق محروم هستند، خدمت رسانی کرده است. هرچند متاسفانه عده ای در راه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی سنگ اندازی می کنند اما مسئولان دانشگاه با قدرت به راه خود ادامه می‌دهند.»



قنبری با ارائه گزارشی در باره وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: «در استان 94 هزار دانشجو داریم که از این میان 31 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند. سال‌های اخیر در آموزش عالی استان نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌ایم و در زمینه تحصیلات تکمیلی تعداد رشته ها را افزایش داده ایم و برای ایجاد رشته های پزشکی و پرستاری اقدامات خوبی داشته ایم. در زمینه پژوهش دستاوردهایی کسب کرده و در این زمینه ظرفیت خوبی داریم.»




قنبری گفت: «27 تفاهم نامه با دستگاه های مختلف به امضا رسانده ایم که نشان دهنده این است تا چه حد توانسته ایم با این دستگاه ها ارتباط برقرار کنیم. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی خوب عمل کرده و سعی کرده ایم در استان از رقبا جلوتر باشیم؛ سیاست اصلی ما نیز همین است. در موضوع درآمدهای غیرشهریه ای سرمایه گذاری هایی کرده و کارهای مفیدی انجام داده ایم که موثر بوده است. در زمینه امور بین الملل هم استان های غربی به دنبال احداث واحد در کشورهای همسایه هستند.»



دکتر محسن عقابی معاون هیات عالی نظارت منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی هم گزارشی در مورد دبیرخانه هیات موسس ارایه داد.


مدیرکل نظارت و پی‌گیری‌های ویژه دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیحاتی در باره نظارت اصلاحی هیات موسس بیان کرد و گفت: «در این زمینه تعدادی سفر استانی رفته و جلساتی برگزار کرده ایم که خروجی خوبی داشته است چراکه نگاه اصلاحی و قصد کمک به مدیران در دانشگاه را داریم.»



دکتر محمد عبدالله خانی با تاکید بر نقش مثبت هیات عالی نظارت در مناطق مبنی بر اصلاح امور گفت: «اکثر گزارش‌هایی که به دبیرخانه هیات موسس ارایه می دهیم، حاوی مطالب مثبتی است و قصد اصلی ما انتقال اطلاعات و مطالبی است که برای اصلاح امور مفید باشد. امروزه یکی از بحث هایی که نباید بگذاریم رقبا از ما جلو بیفتند، این است که جایگاه دانشگاه آزاد را ثابت نگه داریم و باید با تعامل و همکاری با همدیگر این موضوعات را حل کنیم. تعامل بسیار خوبی بین همکاران برقرار است و امیدواریم این تعامل حفظ و موجب ارتقای این سیستم شود.»



در ادامه نشست هر یک اعضای هیات رییسه و روسای دانشکده ها واحد کرمانشاه با ارایه گزارشی از حوزه مربوطه به بحث و تبادل نظر و با نمایندگان هیات موسس پرداختند.


دکتر محسن محمودزاده دبیر کارگروه برنامه ریزی استراتژیک و کلان دبیرخانه هیات موسس و سایر مدیران منطقه، هیات رئیسه، روسای دانشکده ها و مدیران ستادی واحد کرمانشاه هم در نشست مشترک هیات عالی نظارت منطقه ۵ حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته