دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 12:07
معاون پایش و نظارت محیط زیست در گفت‌وگو با آنا خبر داد

آلوده‌ترین نقطه استان تهران، ایستگاه فرمانداری ری است/ وارونگی هوا و عدم بارش باران دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به ششمین روز آلودگی هوای تهران گفت: دلیل افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلودگی هوا در این مدت پدیده وارونگی هوا و نباریدن باران است.
کد خبر : 134276

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران اظهار کرد: امروز شاهد ادامه پدیده وارونگی هوا و ثبات ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هستیم زیرا شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 156 رسیده و این وضعیت نشانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای همه افراد است.


وی آلوده‌ترین ایستگاه‌ کنترل کیفیت هوای تهران را ایستگاه فرمانداری ری با شاخص عدد 200 اعلام کرد: فرمانداری ری جزو آلوده‌ترین نقاط استان تهران محسوب می‌شود.


معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران ادامه داد: امروز ششمین روز مستمر آلودگی هوای استان تهران است و دلیل افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلودگی هوا در این مدت پدیده وارونگی هوا و نباریدن باران است.


رستگاری به مردم توصیه کرد: شهروندان تهرانی از تردد غیرضروری در سطح شهر و مناطق پرترافیک در این شرایط خودداری کنند همچنین گروه‌های حساس شامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی،زنان باردار،کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند.


به گزارش آنا، به دلیل آلودگی هوا در این روزها ضمن تعطیلی مقطع ابتدایی،زنگ ورزش مدارس، ورود به طرح زوج و فرد و به کارگیری اتوبوس‌های دودزا در شهر تهران متوقف شده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته