دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 13:02
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خبر داد: 

پاکیزه‌سازی کربلا و نجف به صورت مستمر/ بازگشت نیروهای اعزامی؛ 5 آذر پس از پاکسازی کامل

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در خصوص ارائه آموزش‌های لازم در زمینه ایمنی، بهداشت در شهرهای نجف و کربلا گفت: این سازمان با هدف ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی (ع) با پیش بینی اسکان کارگران در شهرهای مزبور و پست بندی آنان جهت انجام پاکیزه سازی، نظافت و جمع آوری خاک و نخاله در قبل، بعد و حین مراسم فعالیت می‌کند که این اقدام به تبع افزایش عزیمت افراد به تعداد 20 میلیون زائر، خدمات دهی نیز افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 134260

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین جعفری با بیان اینکه در حوزه نظافت و رفت و روب با هماهنگی‌های صورت گرفته در مناطق 22گانه تمهیدات لازم برای اعزام نیروها در سه شیفت کاری به شهرهای مقدس کربلا و نجف صورت پذیرفته است، تصریح کرد: برابر برنامه ریزی‌های انجام شده و به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائرین گرامی، نیروی انسانی اعزامی تا پایان مراسم و پاکسازی کامل شهرهای مزبور، تا 5 آذرماه فعالیت می‌کنند.


وی در خصوص اینکه پیش از اعزام نیروی انسانی، مسئولین شهرداری تهران جلساتی را با همکاران خدمات شهری در کشور عراق برگزار کردند، اضافه کرد: این جلسات در جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان نیروهای انسانی و استقرار تجهیزات و ادوات در یک نقطه در نجف اشرف (صحن حضرت زهرا(س) و دو نقطه در کربلای معلی (پارک متنزه الحسین (ع) و حسینیه باب البغداد) برگزار شد که پهنه بندی و پست بندی کارگران و نیروهای اجرایی همانند سال گذشته انجام شده است.


جعفری با تاکید بر اینکه جمع آوری پسماند و ضایعات حجیم به ویژه در اطراف موکب‌ها، شستشوی جداول و رنگ آمیزی المان‌های شهری از جمله فعالیت‌های ویژه است، خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری مراسم پرشکوه اربعین حسینی توسط نیروهای خدمات شهری در شهرهای کربلا و نجف این موضوعات صورت پذیرفته است.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اذعان کرد: در مرحله بعد با اعزام 1500 نفر نیروی خادم الحسین (ع) و هماهنگی با مسئولین شهرداری کربلا، 7 پهنه از شهر مزبور را تحویل و با شیفت بندی نیروها در سه شیفت اقدامات نظافتی انجام شده است.


جعفری به ارسال ادوات و لوازم مورد نیاز برای نظافت، رفت و روب و پاکیزه سازی شهرهای نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: مخزن، کیسه پسماند زیست تخریب پذیر، فرغون، لباس کار، ساک دستی، کلاه، دستکش، بیل و جارو فراشی و... به این دو شهر ارسال شده است. همچنین ادوات و ملزومات سنگین مورد نیاز نیز به دلیل دشواری حمل و نقل، از کشور مذکور تهیه شد.


وی در پایان ضمن اشاره به برخی از نقاط تعیین شده برای پاکسازی، نظافت و رفت و روب دو شهر کربلا و نجف قبل، حین و بعد از مراسم اربعین حسینی(ع) اذعان کرد: همچنین پاکسازی شارع امام خمینی(ره) از خاک و نخاله و جمع آوری تمامی نخاله های رفیوژ هر دو طرف خیابان به طول 14 کیلومتر، پاکسازی کمربندی و محله حولی از خاک و نخاله های دپو شده به طول 12 کیلومتر، پاکسازی جاده نجف تا کربلا، تسطیح برخی نقاط در دو طرف رفیوژ وسط، نظافت اطراف حرم امیرالمومنین علی(ع) به شعاع 2 کیلومتر و شارع نجف و کربلا به طول 7 کیلومتر از دیگر تمهیدات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته