دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1395 - 11:12

نمایندگان موافق موافقت‌نامه همکاری اقتصادی ایران و تانزانیا: رونق اقتصادی و کنترل بیکاری ماحصل تصویب این موافقت‌نامه است

نمایندگان موافق لایحه موافقت نامه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و تانزانیا معتقدند که تصویب این لایحه موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری و کنترل بیکاری رو به رشد کشور خواهد شد.
کد خبر : 134233

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز (دوشنبه 24 آبان) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا گفت: براساس مواد 173 تا 177 آیین نامه داخلی مجلس روند رسیدگی به موافقت‌نامه‌ها تعریف شده است و همه آن‌ها جهت سرمایه گذاری بین دو کشور و با هدف به کارگیری منابع اقتصادی و امکانات بالقوه برای سرمایه گذاری است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط فعلی ایجاب می کند که از سرمایه گذاران داخلی حمایت شود تا بتوانند در عرصه های بین الملل به ویژه در قاره آفریقا حضور پیدا کنند. از این رو مجلس و دولت باید شرایط را مساعد کرده تا زمینه رشد اقتصادی و سرمایه گذاری فراهم شود.


وی افزود: این توافقنامه سبب اتحاد بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده و همچنین با هدف سرمایه گذاری، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری داخلی، رونق اقتصادی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی تدوین شده است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یادآور شد: تحقق این امر به دنبال خود توسعه روابط سیاسی، حقوقی، کنسولی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و موجب تقویت پایه های دوستی و مودت میان کشورها می شود.


علیرضا سلیمی دیگر نماینده موافق با لایحه مذکور نیز یادآور شد: قاره آفریقا یک عرصه بدیل برای سرمایه گذاری است کما اینکه بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ اقتصادی دنیا نیز به این عرصه روی آورده اند و غفلت ما سبب آسیب در بخش اقتصادی خواهد شد.


نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهداف در لایحه به خوبی اشاره شده و چیزی جز به کارگیری منابع، تشویق سرمایه گذاری و استفاده از امکانات بالقوه نیست. در لایحه نیز تاکید شده سرمایه گذاری به صورت عام در بخش های مختلف انجام گیرد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت سایر کشورها می‌توان بیکاری رو به رشد کشور را کنترل کرد، گفت: در لایحه مذکور در مورد امنیت سرمایه گذاران اقدامات زیست محیطی، جذب سرمایه گذاری خارجی، رعایت قوانین و... تاکیدات بسیاری شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته