دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 15:41

سرطان بلای جان آتش‌نشان‌ها شده است + ویدئو

نرخ بالای ابتلای آتش‌نشانان به سرطان، مسئولان شهرداری نیویورک را وادار کرده است که روز شنبه سمپوزیومی برای اطلاع‌رسانی به آتش‌نشان‌ها در مورد راه‌های پرهیز از آن برگزار کنند.
کد خبر : 13423

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، در سمپوزیومی که شنبه در نیویورک برگزار شد، آتش‌نشان‌ها در جریان یافته‌های مربوط به علل نرخ ابتلای بالای شاغلان و بازنشستگان این حرفه به سرطان و راه‌های کاهش خطر آن قرار گرفتند.


به گزارش تریبیون، در دهه گذشته میلادی، تهدید ابتلا به سرطان در میان آتش‌نشانان آمریکایی و هراس ناشی از آن به شدت افزایش یافته است. این مشکل تا آن اندازه فراگیر شده است که عده‌ای آن را «اپیدمی سرطان» در میان آتش‌نشان‌های آمریکایی نامیده‌اند. بنا به این گزارش، مواد سازنده اثاثیه و مبلمان مدرن در ساختمان‌ها عامل اصلی ابتلای آتش‌نشان‌ها به سرطان است.


در فیلمی که تریبیون منتشر کرده است و آن را در لینک ذیل می‌توانید بینید، اشاره شده که عامل اصلی این مشکل، متصاعد شدن گاز سیانید هیدروژن در جریان آتش‌سوزی از اثاثیه مدرن ساختمان‌ها است که 35 برابر سمی‌تر از مونو اکسید کربن است. این ماده به شدت سرطان‌زا علاوه بر استنشاق، از طریق پوست نیز جذب می‌شود. در این گزارش با اشاره به اینکه نرخ ابتلای آتش‌نشان‌ها به سرطان به مراتب مرگبارتر از آمار 25 کشته آتش‌نشان‌های آمریکایی در چهار ماه اول سال 2015 است، به آتش‌نشان‌ها توصیه شده است که در هنگام مأموریت حتما از کلاه ایمنی و لباس کامل برای کاستن از خطر ابتلا به سرطان استفاده کنند.







به گزارش هافینگتن پُست، بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن اخیرا به کوشش سوزان شا، استاد انستیتو تحقیقات دریایی و محیط زیستی دانشگاه مِین و استاد بهداشت محیطی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه دولتی نیویورک-آلبانی منتشر شده است، سطح مواد کاهش دهنده شعله آتش در خون آتش‌نشان‌های سان‌فرانسیسکو دو تا سه برابر میزان این ماده در خون آمریکایی‌های عادی است.


پروفسور شا به میزان بالای ابتلا به سرطان سینه در میان خانم‌های آتش‌نشان در آمریکا اشاره کرده و گفته است: «ما در آتش‌نشان‌های جوان انواع نادری از سرطان را می‌بینیم.»


مطالعه‌ای که استیتو ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا در اکتبر 2013 منتشر کرده است، نشان می‌دهد که نرخ ابتلا به سرطان در میان 30 هزار آتش‌نشان آمریکایی چندین برابر میزان متوسط است. مطالعات دیگری در استرالیا، فنلاند و ایالت کالیفرنیا در آمریکا نیز نتایج مشابهی را نشان داده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب