دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صادق پروین‌آشتیانی در گفت‌وگو با آنا خبر داد

تصویربرداری «صدای منو می‌شنوید؟» در شمال کشور به پایان رسید + تصاویر

تصویربرداری «صدای منو می‌شنوید؟» به کارگردانی صادق پروین‌آشتیانی در شمال کشور تمام شد.
کد خبر : 134066

صادق پروین‌آشتیانی که «صدای مرا می‌شنوید؟» اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر گذاشه است، درمورد فیلم خود به خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «تصویربرداری فیلم روز گذشته در شمال کشور تمام شد و از هفته آینده مراحل صداگذاری آغاز می‌شود و نسخه نهایی تا پایان آذرماه آماده خواهد شد.»


وی ادامه داد: «از آن‌جایی که فیلم، احساسی است و به انتظار و پریشانی می‌پردازد، موسیقی نقش پررنگی برایم دارد و با یکی از آهنگسازهای شناخته شده به توافق رسیده‌ایم که هنوز قراردادمان رسمی نشده است.»



آشتیانی که فیلمی مرتبط با جنگ هشت‌ساله ساخته دراین مورد گفت: «جز 5 دقیقه ابتدایی فیلم که با فلش‌بک به سال 1363، گذشته‌ای از شخصیت اصلی در میدان جنگ جنوب کشور می‌بینیم، بقیه فیلم در زمان حال می‌گذرد و روایت‌گر زندگی خانواده‌ای‌ است که یکی از اعضایش مفقودالاثر شده و حالا با گذشت چند دهه و پیدا شدن نشانه‌ای از او همه‌چیز به هم می‌ریزد.»


پروین‌آشتیانی که پیش از این تجربه ساخت تله‌فیلم و سریال برای تلویزیون را داشته، در مورد ورودش به سیما گفت:‌ «در دانشگاه، کارگردانی سینما خواندم و از اول هم قرار بود فیلم سینمایی بسازم اما شرایط مهیا نمی‌شد. از آن‌جایی که فضا و رقابت عجیب‌غریبی در سینما وجود دارد این اتفاق نیافتاد تا اینکه سال 94 توانستم پروانه ساخت این فیلم را بگیرم.»


این فیلمساز درمورد دلیل انتخاب فیلمی با حال و هوای جنگ به عنوان اولین تجربه سینمایی خود گفت: «قرار بود به عنوان اولین کار سینمایی، فیلمی کمدی بسازم که فروش بالایی داشته باشد و با مخاطب‌های زیادی هم مواجه شود تا جایگاه محکم‌ترین در سینما به‌دست آورم اما دغدغه‌های شخصی و اتفاق‌هایی باعث شد تا سراغ فیلمی دفاع مقدسی بروم.»



پروین‌‌آشتیانی راجع به سرمایه فیلمش هم گفت: «با تمام ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی‌ای که برای ساخت فیلمی با حال و هوای دفاع مقدس سرمایه‌گذاری می‌کنند مذاکره کردم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم. فیلم با بودجه شخصی ساخته شده و با توجه بودجه کمی که در اختیار داشتیم، فکر می‌کنم قابل قبول شده باشد.»


این فیلمساز در آخر هم گفت: «با توجه به این‌که بخش فیلم‌اولی‌ها از جشنواره حذف شده است، رقابت برای حضور جشنواره هم سخت‌تر شده و فیلم من با توجه به بودجه کمکش در رقابت با فیلم‌های میلیاردی در حوزه جنگ ساخته می‌شود، شانس زیادی برای رقابت ندارد. بودجه کم باعث شد تا نتوانیم از بازیگران چهر استفاده کنیم، هرچند از گروه راضی هستم و این همکاری تجربه بسیار خوبی بود.»


پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، عطا سلمانیان، احمد نیکپور، مرتضی ایمانی، لادن قناد، ایرج افکار، مهرزاد خلیقی، پروین ملکی، حسن ناصری از بازیگرهای فیلم «صدای منو می‌شنوید؟» هستند.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک شهر... یک کلید... و یک سفر... پدر سفری را آغاز می کند... سفری که پایانی است بر سال ها سکوت... سفری برای رهایی... برای رسیدن به پسرش که از نبرد بازنگشته... سفری برای پیدا شدن یک در... برای سبز ماندن خانواده اش و برای بازگرداندن زندگی به تنها نوه اش خورشید...»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته