دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 14:42

رئیس جمهوری افغانستان فردا به تهران می‌آید

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان فردا (یکشنبه) در رأس یک هیئت بلندپایه عازم تهران می‌شود.
کد خبر : 13403

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان به دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان وارد کشورمان خواهد شد.


بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را در این سفر «محمد محقق» معاون دوم رئیس اجراییه، «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری، «اکلیل حکیمی وزیر دارایی»، «داوود شاه صبا» وزیر معادن و پترولیم و «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و جمعی دیگر از مقامات دولتی افغانستان همراهی می‌کنند.


محمد اشرف غنی و هیأت عالی رتبه همراه وی در جریان این دیدار رسمی دوروزه، با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و دو طرف پیرامون راه‌های توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند.


قرار بود، این سفر در ماه گذشته انجام شود که به علت سقوط بهمن و کشته شدن نزدیک به 100 نفر در استان پنجشیر افغانستان به تعویق افتاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته