دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 14:50
صدوچهارمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه :(1)

اژه‌ای: بانک خارجی حاضر به ضمانت زنجانی نشد/ تا به امروز پول نقد یا ملکی به عنوان ضمانت‌نامه ارائه نشده است

سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان اینکه بانک خارجی حاضر به ضمانت کردن بابک زنجانی نشد، گفت: از سفری که به منظور مذاکرات در این خصوص انجام شد، چیزی درنیامده و تاکنون پول یا ملکی از سوی این فرد و شرکایش ارائه نشده است.
کد خبر : 134018

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا با اشاره به اظهارات اخیر وکیل‌ مدافع بابک زنجانی، متهم پرونده موسوم به فساد نفتی مبنی‌ بر اینکه بانک دولتی خارجی به بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که آمادگی پرداخت وثیقه را دارد اما بانک مرکزی این موضوع را به وزارت نفت واگذار کرده است و همچنین آمدن شرکای خارجی زنجانی برای تودیع وثیقه به ایران افزود: این موضوع اگر مرتبط به دو ماه پیش باشد آنها اعلام کردند یکی از بانک‌های خارجی حاضر شده به نحوی ضمانت دهد، هیاتی نیز اعزام شد که من اصرار داشتم وکیل مدافع زنجانی هم در این هیات حضور داشته باشد. در آن زمان اعلام شد که این بانک حاضر به ضمانت گذاشتن نشده و گفته‌اند باید به میزانی پول در بانک گذاشته شود تا آنها حاضر به ضمانت شوند. اگر صحبت‌های وکیل مدافع زنجانی مربوط به آن زمان باشد از آن سفر چیزی درنیامده است.


وی ادامه داد: بانک مرکزی هم در خصوص واگذاری موضوع به وزارت نفت کار درستی را انجام داده است، زیرا اگر قرار است بدهی پرداخته شود یا وثیقه گذاشته شود، این موضوع مرتبط به قوه‌قضائیه و وزارت نفت است.


اژه‌ای تاکید کرد که تا به امروز وثیقه‌ای اعم از پول نقد یا ملک به میزان اعلام شده به قوه‌قضائیه ارائه نشده است که اگر این کار صورت گیرد اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته