دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 14:38
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت عنوان کرد؛

حوزه سلامت نیازمند مشارکت اجتماعی همه اقشار

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سلامت باید جامعه و فرد محور باشد، گفت: همه اقشار جامعه باید در حوزه سلامت مشارکت اجتماعی داشته باشند.
کد خبر : 133990

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد هادی ایازی اظهار کرد: در صورتی که افراد با تغییر در سبک زندگی، دغدغه سلامت خود و دیگران را داشته باشند موجب افزایش سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی می‌شوند.


وی با بیان اینکه دولت نیز باید زمینه را برای مشارکت و افزایش آگاهی اجتماعی مردم فراهم کند، افزود: دولت در این راستا از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد حوزه سلامت و اجتماعی باید بهره گیرد.


ایازی یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی با توجه به اهمیت سلامت مردم جهان در صدد افزایش آگاهی بخشی جهانی به عموم مردم کشورهای مختلف برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، تغییر در سبک زندگی آنها و افزایش زیرساخت‌های سلامت برای مشارکت هرچه بیشتر مردم است.


معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با قدردانی از مشارکت خیرین و مردم در حوزه سلامت در سطح کشور، اظهار کرد: حضور خیرین و انجمن‌های مردم نهاد در حوزه سلامت و بهداشت اجتماعی باید بیش از گذشته گسترش یابد.


ایازی به موضوع مشارکت‌های بین بخشی و استفاده از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های مردم نهاد حوزه بهداشت باید برای بهبود سلامت جامعه از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی بهره‌گیری کنند و به نوعی دیگر دستگاه‌ها در سلامت جامعه خود را سهیم و دارای مسئولیت اجتماعی بدانند.


وی تاکید کرد: وجود معضل‌ها و آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی، خودکشی، بیکاری، اختلالات روانی، اعتیاد و وجود مناطق کمتر برخوردار از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور خصوصا مقام معظم رهبری است و به گفته ایشان باید با کاهش این معضل‌ها فضای نشاط و امید واقعی در بین مردم تزریق شود و هر فرد ایرانی خود را نسبت به رفع یا کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی مسئول بداند.


معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت یادآور شد: در همین راستا ستاد پیگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در وزارت بهداشت راه اندازی شده است و البته باید موارد و موضوع‌های مرتبط با ایجاد یا کاهش آسیب‌ها و معضل‌های اجتماعی و مسائل بهداشتی در بین مردم فرهنگ سازی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته