دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 12:30

اوباما برای کاهش نگرانی از انتخاب ترامپ به اروپا می‌رود

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد با هدف کاهش نگرانی اروپایی‌ها نسبت به انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آینده امریکا تور اروپایی خود را از روز سه‌شنبه آغاز کند.
کد خبر : 133930

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری اونا، باراک اوباما امروز یکشنبه گفت: «ایالات متحده آمریکا باید در برابر انزوا مقاومت و با متحدان خود برای دفاع از ارزش‌های مشترک همکاری کند. ما فرصت خوبی داریم تا با مقاومت در برابر وسوسه‌ها رو به جلو حرکت کنیم تا ارزش‌های مشترکمان احیا شوند.»


رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «من قرار است از روز سه‌شنبه، سفر خود به یونان و آلمان را پیش از سفر به پرو آغاز کنم. این سفر اروپایی یکی از بزرگ‌ترین توفیقات سیاسی و اقتصادی در زمان کنونی است که از ثمرات آن اتحادیه اروپا، آمریکا و همه جهان بهره‌مند می‌شوند.»


اوباما قرار است در سفر خود به کشورهای اروپایی درباره برخی مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا که موجب نگرانی اروپایی‌ها شده است، اطمینان دهد.


پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مقام‌های اروپایی را شوکه کرده است. این در حالی است که ترامپ پیشتر وعده داده بود سیاست «آمریکای نخست» را اجرا کند، سیاستی که در صورت اجراء، نگرانی بابت کاهش روابط میان واشنگتن و ناتو و اتحادیه اروپا به وجود می‌آید.


همچنین ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود تهدید کرده بود از تعهدات خود نسبت به دفاع از اروپا کنار بکشد، موضوعی که می‌تواند خسارتی بزرگ برای اتحادیه اروپا به‌شمار رود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته