دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 12:14

ماموریت تاسیسات دریایی در ساخت سکوهای پارس جنوبی به خط پایان نزدیک شد

با توجه به نصب سکوی فاز 20 پارس جنوبی توسط شرکت تاسیسات دریایی،‌فعالیت این شرکت در ساخت و نصب سکوهای بزرگترین میدان گازی جهان به اتمام خود نزدیک می شود.
کد خبر : 133924

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران از نصب سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی خبر داد.
سکوی فاز ۲۰ پارس جنوبی ظهر دیروز (۲۲ آبان ۱۳۹۵) به دست متخصصان توانمند کشور و به وسیله شناور اوشنیک ۵۰۰۰ شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، در محل خود بر روی مخزن گازی پارس جنوبی نصب شد.


محمدرضا هنرور، مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت های انجام شده در جریان نصب این سکو گفت: این سکو سوم آبان ماه از یارد خرمشهر بارگیری شد و پس از ۷ روز با تکمیل عملیات Sea Fastening ، خرمشهر را ترک و به هدف رسیدن به محل نصب، اعزام شد.


وی ادامه داد: با توجه به بدی آب و هوا، در تاریخ ۱۴ آبان ماه بارج حامل سکو به بندر دیر رسید و با تصمیم به موقع و صحیح شرکت، در همان نقطه با اتصال بارج ابوذر۱۱۰ به شناور اوشنیک برخی اقلام را تحویل شناور اوشنیک داد و شناور اوشنیک به محل نصب سکو اعزام شد، تا جبهه کاری برای شناور نصاب باز شود و این تصمیم درست از زمان معطل ماندن به دلیل شرایط آب و هوایی کاست.


هنرور با اشاره به عملیات نصب سکوی ۲۰ گفت: این سکو از آخرین سکوهای در دست ساخت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بود که امروز در محل خود قرار گرفته است و به دنبال آن، عملیات نصب پل رابط سکو نیز انجام می شود.


وی به عملیات حمل پل رابط اشاره کرد و گفت: این پل نیز روز ۱۵ آبان به سوی محل اعزام شد و ۱۹ آبان ماه به موقعیت رسید.


مدیر نصب شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران دیگر فعالیت های در دست اقدام شرکت را بر شمرد و گفت: شرکت IOEC هم اکنون عملیات نشت یابی و تعمیر خطوط لوله فازهای ۱۵ و ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و عملیات نصب کراسینگ ساپورت های مربوط به خطوط لوله فاز ۱۴ و نیز حفاری چاه های فاز ۱۴ را در دست اقدام دارد.


وی افزود: عملیات کابل گذاری فاز ۱۹ از دیگر فعالیت های پیش روی شرکت است و همچنین شرح کار پروژه عمان به اتمام رسیده و در حال بستن پکیج آن هستیم؛ همچنین انجام عملیات مختلف مساحی برای فازهای مختلف و آماده سازی شناورهای سی مستر و اوشنیک برای انجام پروژه های خطوط لوله در دست، نیز قابل اشاره است.


هنرور ادامه داد: همزمان شرکت تاسیسات دریایی درحال راه اندازی سکوهای مختلف در منطقه و به طور خلاصه در چندین جبهه در دریا مشغول به کار است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب