دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استاندار تهران: متهمان حمله به سفارت عربستان به دنبال مبرا کردن خود هستند

استاندار تهران ادعای وکیل متهمان حمله به سفارت عربستان را مبنی بر اینکه ناجا دستور عدم برخورد با حمله‌کنندگان را داشته رد کرد و گفت: ما با هرگونه تعرض به هر سفارتخانه‌ای به‌طور جدی برخورد می‌کنیم. هاشمی دلیل اتفاق آن شب را در یک خلأ اطلاعاتی می‌بیند و معتقد است اگر چنین خلایی وجود نداشت آن شب طور دیگری تمام می‌شد. وی همچنین در مورد پرونده قرچک گفت تمام گزارش‌های لازم ارایه شده است.
کد خبر : 133853

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، گفتگوی روزنامه اعتماد با استاندار تهران را در ادامه می خوانید.



‌ در انتخابات سال گذشته مجموعه وزارت کشور و استانداری تهران تلاش خوبی برای برگزاری امن تجمعات انتخاباتی داشتند. با توجه به اینکه چند ماه بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر باقی نمانده استانداری چه برنامه‌ای را برای امنیت تجمعات در دست دارد تا شاهد به هم خوردن و لغو برنامه‌های قانونی در زمان انتخابات نباشیم؟
ما در اسفند ٩٤ تجربه بسیار خوبی را از لحاظ اجرای درست قانون و همچنین حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای پشت سر گذاشتیم. انتخابات سال گذشته نشان داد اگر تعامل و همکاری وجود داشته باشد و همه همدل باشند می‌توان کار‌های بزرگ را هم بدون حاشیه پیش برد. قطعا ما از تجربه‌هایی که در سال ٩٤ کسب کردیم برای انتخابات سال آینده استفاده خواهیم کرد. ما امیدورایم که با همان قدرت و مکانیزمی که در سال ٩٤ داشتیم، بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم، اجرای قانون، بی‌طرفی در انتخابات و تعامل با سایر دستگاه‌های دخیل در برگزاری انتخابات را در دستور کار قرار دهیم تا انتخابات با شکوه برگزار شود. ما تمامی کارهایی که برای فراهم شدن حضور حداکثری مردم در انتخابات لازم باشد را انجام می‌دهیم. تمام احزاب و گروه‌هایی که داری مجوز هستند می‌توانند تجمعات و همایش‌های خود را بدون مشکل برگزار کنند و هیچ نگرانی به خود راه ندهند و ما از آنها حمایت خواهیم کرد. تنها کافی است که در هماهنگی با ما باشند و به ما اطلاع دهند تا ما بتوانیم امنیت برنامه‌های‌شان را برقرار کنیم.
‌ وکیل متهمان حمله به سفارت عربستان اخیرا اعلام کرده که ناجا در شب حمله به سفارت عربستان، دستور داشته تا با حمله‌کنندگان برخورد نشود. شما به عنوان استاندار در جریان چنین موضوعی قرار داشتید؟
طبیعی است که متهمان این پرونده بخواهند خود را از یک سری موضوعات مبرا کنند و تقصیر را به گردن افراد دیگری بیندازند. هیچ فردی حق ندارد به هیچ سفارتخانه‌ای حمله کند. ما با هرگونه تعرض به هر سفارتخانه‌ای به‌طور جدی برخورد می‌کنیم. همان روز هم به یاد دارم که تذکرات لازم داده شد که تعرضی به سفارت صورت نگیرد.
‌ و برخورد لازم با حمله‌کنندگان صورت بگیرد؟
بله. خود من بارها تلفنی پیگیری کردم و به صورت جدی پیگیر بودم. به هر حال اما این حادثه پیش آمد که حادثه بدی هم بود. ما موظف هستیم امنیت سفارتخانه‌ها را تامین کنیم. در قضیه حمله به سفارت عربستان متاسفانه یک خلأ اطلاعاتی پیش آمد که این خلأ اطلاعاتی هم در واقع در شکل قضیه بود نه در اصل آن‌که همین موضوع کمی قضیه را پیچیده کرد و این حادثه به این شکل پیش رفت.
‌ وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت پرونده قرچک گفته بود که پرونده نواقصی داشته و به استانداری بازگردانده شده. الان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
استحضار دارید که با وجود تنش‌ها اما برنامه قرچک برگزار شده بود. ما هم گزارش‌های لازم را تهیه و به مراجع ذی‌ربط ارایه کردیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته