دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 14:09
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد

گشت و کنترل مشترک محیط‌بانان استان تهران در منطقه حفاظت شده کویر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: عملیات گشت و کنترل محیط‌بانان استان تهران در منطقه حفاظت شده کویر برگزار شد.
کد خبر : 13383

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر افزود: در پایان هفته گذشته 25 نفر از محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران و شهرستان‌های تابعه با پنج دستگاه خودرو و سه دستگاه موتور سیکلت به صورت خودرویی و پیاده به گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کویر پرداختند.


وی با اشاره به اینکه در هر ماه چندین عملیات مشترک در مناطق تحت مدیریت استان اجرا خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این عملیات‌ها بالا بردن سطح حفاظتی مناطق، پشتیبانی از واحدهای شهرستانی و محیط‌بانی‌ها، بررسی وضعیت مناطق و آشنایی محیط‌بانان با دیگر مناطق تحت مدیریت استان و همچنین ارزیابی آمادگی جسمانی محیط‌بانان و نحوه انجام ماموریت و میزان آشنایی آنها با وظایف سازمانی است.


گفتنی است منطقه حفاظت شده کویر در جنوب شهرستان ورامین و شمال دریاچه نمک واقع شده و با وسعتی معادل 670000 هکتار در استان‌های سمنان، تهران و قم قرار گرفته است که از این میزان منطقه حفاظت شده با مساحت 250000 هکتار توسط استان تهران مدیریت می‌شود.


منطقه حفاظت شده کویر با تأثیرپذیری از محیط‌های اطراف خود و به دلیل داشتن دشت‌های گسترده و ارتفاعات متعدد با پوشش گیاهی متنوع نیمه کویری، کویری و استپی زیستگاه‌های متنوعی را برای زیست وحوش مختلف از قبیل 150 گونه پرنده، 26 گونه پستاندار و 24 گونه خزنده فراهم آورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته