دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 10:57

مشاور ارشد ترامپ: رئیس‌جمهوری جدید قصد مداخله در بحران سوریه را ندارد

مشاور رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در امور خاورمیانه گفت ما از همه کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خواهیم با همه امکاناتشان به ائتلاف آمریکا بپیوندند.
کد خبر : 133829

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ولید فارس در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری ایلاف درباره تلاش‌های نظامی و مالی برای مقابله با گروه‌های تروریستی، گفت: «تصمیم‌گیری درباره مداخله میدانی نیروهای آمریکا به حجم تهدیدات وابسته است. ترامپ نمی‌خواهد همه مشکلات موجود به‌واسطه نیروهای آمریکایی حل شوند و این موضوع یکی از اولویت‌های ماست. ما به‌تازگی اقدام به بررسی و کمک به نیروهای محلی در سوریه و عراق کرده‌ایم. برای ما این مهم است که با هم‌پیمانان حقیقی خود کار کنیم و مانع تسلیح یا تجهیز تروریست‌های افراطی شویم.»


وی در پاسخ به سوالی درباره کشورهای عربی و اسلامی که ترامپ آن‌ها را هم‌پیمان دولت خود می‌خواند، گفت: «ما اکنون از مصر و اردن سخن می‌گوییم و از همه کشورهای حوزه خلیج(فارس) می‌خواهیم با همه امکاناتشان به این ائتلاف بپیوندند. این ائتلاف جبهه مهمی برای مقابله با تهدیدات به‌شمار می‌رود.»


فارس درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و امکان حضورش در مرحله انتقالی، تصریح کرد: «ترامپ معتقد است آینده اسد در دست مردم سوریه و در گرو فرایند سیاسی است. او در آینده سوریه مداخله نمی‌کند و تاکید دارد که همه گروه‌ها باید صلح و اعتدال (در این کشور) را تضمین کنند. اولویت نخست ترامپ، شکست دادن داعش و سپس حمایت از میانه‌روها و حل بحران به روش استراتژیک است.»


مشاور رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره امکان تحویل دادن فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه به آنکارا در دولت ترامپ گفت: «دولت ترامپ همه‌جانبه خواهان حل این موضوع است و طبق قوانین امریکا تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته