دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

شاهرودی: با شکست سوریه به یکقدمی روسیه می‌رسیم/ باید مواظب باشیم گل اول را نخوریم

کارشناس فوتبال ایران گفت: اگر سوری‌ها مقابل ما به گل اول بازی برسند با همه وجود دفاع می‌کنند و کار ما را برای رسیدن به گل خیلی سخت خواهند کرد.
کد خبر : 133820

رضا شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدار با سوریه در مقدماتی جام جهانی روسیه عنوان کرد: «شرایط تیم ملی خوب است و زدن 8 گل به تیم گینه‌نو نشان داد که بچه‌ها آمادگی بالایی دارند. شکل بازی سوریه با ما فرقی ندارد و آنها به‌دنبال این هستند که متمرکز دفاع کنند و در ضدحمله مقابل ما به گل برسند. البته باید به این نکته توجه کنیم که خط دفاعی سوری‌ها به همراه دروازه‌بان این تیم خیلی آماده نیستند و ما می توانیم از آنها عبور کنیم و به گل برسیم. قدرت بازیکنان ما در خط میانی و حمله بیشتر است و از آنجایی که حریف برای رسیدن به 3 امتیاز ناچار است که بالاخره از لاک دفاعی در بیاید ما می‌توانیم برابر این تیم به گل برسیم.»


وی افزود: «بزرگترین حسن تیم کی‌روش صبور بودن بازیکنان آن است. ما در بازی‌های اخیر شاهد این بودیم تیم ملی به نحوی بازی می‌کند که تیم حریف مجبور می‌شود طبق شیوه بازی ایران بازی کند. ما باید با هوش بالایی که کی‌روش دارد و دقتی که ملی‌پوشان‌مان دارند به گل اول برسیم و بعد از آن توانایی آن را خواهیم یافت که بازی را کنترل کنیم و به گل‌های دیگری نیز برسیم. به طور حتم سوریه در صورت خوردن گل از ما چیزی برای از دست دادن ندارد و هر چه از بازی بگذرد بازی هجومی‌تری را ارائه می‌کند و در لحظاتی که این تیم انتحاری بازی خواهد کرد تیم ما در ضد حمله به گل‌های بعدی خود نیز می‌رسد.»


کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: «البته تیم ملی ایران باید مراقب این باشد که گل اول را از سوریه نخورد. باید حواس‌مان جمع باشد که این اتفاق نیفتد چون اگر سوری‌ها به گل اول بازی برسند با همه وجود دفاع می‌کنند و کار ما را برای رسیدن به گل خیلی سخت خواهند کرد. ما شرایط بسیار خوبی در جدول داریم و برد برابر سوریه عملا می‌تواند ما را در یکقدمی صعود به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی قرار دهد. بنابراین نباید اندوخته‌های با ارزش‌مان به خطر بیاندازیم و برابر سوریه امتیاز از دست بدهیم.»


او خاطرنشان کرد: «به طور حتم آموزش‌های کی‌روش روی بازیکنان ما اثربخش خواهد بود و ملی‌پوشان ما سوریه را دست‌کم نمی‌گیرند. شاید علت اصلی موفقیت تیم ملی هم جدی گرفتن تمامی رقبا بوده و در صحبت‌های کی‌روش کاملا مشخص است که تیم ملی برای بازی برابر تمامی حریفان خود برنامه دارد. ما می‌توانیم برنده دیدار با سوریه باشیم و امیدوارم اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد که باعث شود 3 امتیاز شیرین از چنگ ما خارج شود.»


شاهرودی درباره دعوت نکردن کی‌روش از آندرانیک تیموریان و علیرضا حقیقی در دیدار با سوریه گفت: «کی‌روش از سوی عده‌ای همواره متهم به این می‌شد که بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌کند دارای مصونیت هستند و حالا که تغییرات عمده‌ای در نفرات اصلی خود ایجاد کرده باید جوابگوی این مسئله باشد که چرا برخی بازیکنانی که همیشه در اردو‌های تیم ملی حاضر بودند این بار فرصت حضور در تیم ملی را پیدا نکردند.»


او ادامه داد: «من معتقدم هیچ مربی در سطح تیم ملی بازیکنانی را انتخاب نمی‌کند که مانع به نتیجه رسیدن تیمش شوند. کی‌روش مربی باهوشی است و برای آنکه کارنامه کاری خود را قوی‌تر کند، سعی خواهد کرد تا تیم ملی را به جام‌جهانی برساند. او اگر تیموریان و حقیقی را کنار گذاشته قطعا بازیکنان بهتری را داشته که جایگزین آنها کرده است. بهتر است نتایج خوب تیم ملی را در نظر داشته باشیم و بعد از آن بخواهیم از کی‌روش انتقاد کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته