دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 10:45
منادی تشریح کرد

دخالت‌های دولت دهم در انتخابات مجلس نهم/ آمادگی مجلس برای دریافت گزارش رحمانی فضلی درباره پول‌های کثیف

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحث ورود پول‌های کثیف به سیاست گفت: نگرانی دولت و وزارت کشور از این جهت است که شاید دولت قبلی و طرفداران آنها که در پست‌ها و مسئولیت‌های گوناگونی بودند پول‌هایی را جمع کرده باشند و ممکن است این پول‌ها وارد انتخابات شده یا بشود.
کد خبر : 13380

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اعلام آمادگی وزیر کشور برای ارائه گزارش به مجلس درباره پول‌های کثیف، اظهار کرد: آقای رحمانی‌فضلی بهتر است بیاید و اگر مدارکی در این خصوص دارد هرچه سریع‌تر ارائه دهد. مجلس هم آمادگی آن را دارد که اگر نماینده‌ای با استفاده از پول‌های شبهه‌دار و کثیف وارد خانه ملت شده است، او را استیضاح کند.


نماینده تبریز در مجلس، ادامه داد: البته با شناختی که بنده از نمایندگان دارم، تمامی وکلای ملت افرادی معتقد و اهل رعایت حلال و حرام هستند و فکر نمی‌کنم مسئله‌ای که آقای رحمانی فضلی درباره ورود پول‌های کثیف به سیاست اعلام کردند مربوط به مجلس نهم شود.


وی با بیان این مطلب تصریح کرد: نگرانی وزارت کشور از این جهت است که شاید دولت قبلی و طرفداران آنها که در پست‌ها و مسئولیت‌های گوناگونی بودند پول‌هایی را جمع کردند و ممکن است این پول‌ها وارد انتخابات شده باشد یا بشود.


عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به نظارت شورای نگهبان بر عملکرد نامزدهای انتخابات، گفت: افرادی که از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند و با آرای مردم به مجلس راه یافته‌اند، افراد برگزیده‌ای هستند و من در دوره فعالیتم در مجلس بسیاری از نمایندگان را دیده‌ام که با وضو وارد صحن مجلس می‌شوند و افراد متشرعی هستند.


منادی تصریح کرد: بعید می‌دانم چنین افراد پستی وجود داشته باشند که به وسیله پول‌های کثیف در انتخابات شرکت کرده باشند و از سوی شورای نگهبان هم تأیید شده باشند.


این نماینده مردم در مجلس ابراز عقیده کرد: فکر می‌کنم طرح موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات، پیش‌دستی است که برخی آن را مطرح می‌کنند تا گویند اگر چنین پول‌هایی وجود دارد، باید مراقبت کرد تا وارد انتخابات نشود.


عضو فراکسیون رهروان ولایت، با بیان اینکه «مقام معظم رهبری در سخنرانی پیش از انتخابات مجلس نهم فرمودند که قدرت و ثروت نباید وارد سیاست شود»، یادآور شد: منظور از قدرت، دولت است که در این مورد بنده دیدم که برخی از دولتی‌ها در انتخابات مجلس نهم سوءاستفاده کردند و ثروت هم شامل پول‌های کثیف می‌شود که باید از ورود آن به سیاست جلوگیری کرد.








اگر آقای رحمانی فضلی آمادگی خود را اعلام کند، هیئت رئیسه مجلس از وی دعوت می‌کند، البته این اعلام باید به صورت کتبی به رئیس مجلس اعلام شود و هیئت رئیسه پس از بررسی تقاضا با تعیین زمان از وزیر دعوت می‌کند تا در صحن مجلس به صورت علنی یا غیرعلنی حضور یابد و گزارش خود را ارائه کند

وی با بیان اینکه «شورای نگهبان مسائل مربوط به انتخابات را پایش می‌کند و از ورود قدرت و ثروت به فضای انتخابات جلوگیری می‌کند»، گفت: اگر وزیر کشور هم سند و مدرکی در این خصوص دارد بهتر است که به مجلس ارائه دهد و اگر افرادی از این طریق به مجلس راه یافته باشند مجلس بدون اغماض اعتبارنامه او را زیر سؤال می‌برد.


منادی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به اظهارات وزیر کشور مبنی بر اینکه منتظر دعوت مجلس هستیم تا گزارش پول‌های کثیف را ارائه کنیم، چرا این دعوت از سوی مجلس صورت نگرفته است؟» گفت: اگر آقای رحمانی فضلی آمادگی خود را اعلام کند، هیئت رئیسه مجلس از وی دعوت می‌کند، البته این اعلام باید به صورت کتبی به رئیس مجلس اعلام شود و هیئت رئیسه پس از بررسی تقاضا با تعیین زمان از وزیر دعوت می‌کند تا در صحن مجلس به صورت علنی یا غیرعلنی حضور یابد و گزارش خود را ارائه کند.


به گزارش آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور چندی پیش گفته بود، همان‌طور که پول‌های کثیف به اقتصاد و امنیت از جمله برای تجهیزات اشرار ورود پیدا می‌کند، باید مواظب باشیم؛ زیرا اینها حتماً درصدد این هستند که به حوزه سیاست هم ورود کنند و ما باید پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از این کار را داشته باشیم.


وی در نشست خبری اخیر خود نیز اعلام کرد: منتظر دعوت مجلس هستیم تا گزارش پول‌های کثیف را ارائه کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته