دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تسریع در نهایی‌سازی موافقت‌نامه کریدور خلیج‌فارس- دریای سیاه/ رفع موانع همکاری‌ بین ایران و گرجستان

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برگزاری جلسه کارشناسی کشورهای عضو کریدور خلیج‌فارس به دریای سیاه گفت: طی نشستی با حضور سفیر کشور بلغارستان در ایران، پیشنهاد شد تا بعد از قطعی شدن محل برگزاری جلسه کارشناسی، جهت نهایی‌سازی پیش‌نویس درباره جلسه وزرا و محل برگزاری آن، تصمیم لازم اتخاذ شود.
کد خبر : 133791

به گزاش گروه اقتصادی آنا به مقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، در دیدار سفیر جمهوری گرجستان با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن تأکید بر ضرورت تسهیل بارگیری کامیون‌های خالی گرجی از ایران به مقصد آن کشور، بر ضرورت طی فرایند صحیح همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل گرجی با طرف ایرانی، جهت تسریع در دریافت مجوز جهت ارائه آن به گمرک ورودی به کشور، تأکید شد.


داود کشاورزیان معاون وزیر راه و رئیس این سازمان با تأکید بر روابط دوستانه در جهت حمایت و تسهیل ترانزیت دو کشور اعلام کرد: با توجه به تعداد اندک کامیون‌های گرجی در مقایسه با کامیون‌های ایرانی، ورود کامیون‌های خالی کشور گرجستان به هر میزانی با ارائه درخواست مورد تائید کشور ایران به گمرک آستارا به‌منظور دریافت مجوز عبور موقت آزاد است.


وی با اشاره به اتمام 8 هزار پروانه تردد کامیون‌های ایرانی برای ورود به کشور گرجستان برای سال جاری افزود: درخواست صدور تعدادی پروانه تردد جهت استفاده تا پایان سال ۲۰۱۶، از حدود سه ماه قبل به مقامات ذی‌ربط گرجستان اعلام‌شده تا در این مدت باقی‌مانده سال، مشکلی برای تردد کامیون‌های ایرانی به وجود نیاید و برای سال ۲۰۱۷ نیز در اجلاس کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور، همچنین حاشیه اجلاس چندجانبه وزرای کشورهای عضو کریدور خلیج‌فارس _ دریای سیاه، مراتب تصمیم‌گیری می‌شود.


کشاورزیان در باره برگزاری جلسه کارشناسی کشورهای عضو کریدور خلیج‌فارس به دریای سیاه گفت: طی نشستی که با حضور سفیر کشور بلغارستان در ایران برگزار شد، پیشنهاد گردید تا بعد از قطعی شدن محل برگزاری جلسه کارشناسی، جهت نهایی سازی پیش‌نویس با تجمیع نظرات کشورهای عضو کریدور، در خصوص جلسه وزرا و محل برگزاری آن، اتخاذ تصمیم شود.


بر اساس این گزارش، یوسب چاخواشویلی سفیر جمهوری گرجستان در ایران نیز موضوع برگزاری اجلاس دوجانبه میان ایران و گرجستان را مطرح کرد و اظهار داشت که تاریخ برگزاری این اجلاس به کشور ایران اعلام خواهد شد.


وی در باره برگزاری اجلاس چندجانبه کریدور با حضور کشور بلغارستان نیز اعلام کرد که مراتب پیشنهاد طرف ایرانی به وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان منتقل و در خصوص میزبانی جلسه کارشناسی مربوطه، نتایج به جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور امین موافقت‌نامه، اعلام خواهد شد.


سفیر گرجستان در ایران همچنین با استقبال از افزایش تردد کامیون‌های گرجی به ایران درخواست کرد که روند دریافت مجوز مربوطه به‌صورت کتبی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، راهنمایی شود تا این امر شفاف و تسهیل گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته