دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دروازه بان پرسپولیس: روی خالکوبی‌هایم را می‌پوشانم

دروازه بان کروات پرسپولیس در گفتگویی با سایت اسلوبودان دالماکیجا به شرایط جالب توجه سبک زندگی در ایران اشاره کرده است.
کد خبر : 133763

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ورزش سه، بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان کروات پرسپولیس که در این فصل جانشین لوبانف در این تیم شده و برابر صنعت نفت نیز اولین تجربه حضور در لیگ ایران را پشت سر گذاشته، در گفتگویی با سایت اسلوبودان کرواسی به شرایط زندگی در ایران پرداخته است. از خالکوبی تا دستمزد و هواداران پرشمار پرسپولیس و ناراحتی بابت دوری از خانواده و عدم حمایت همسرش در استادیوم‌های ایران.



بوژیدار در ابتدا در خصوص شرایط پرسپولیس و دلایل انتخاب آن گفت: چندین سال است بازی می کنم و این تیم کاملا متفاوت بوده. من در تیمی بازی می کنم که گفته می شود 40 میلیون هوادار دارد، این تعداد یعنی نیمی از جمعیت این کشور. با ایگور پانادیچ که اکنون مربی دروازه بانان ماست پیش از این در هایدوک همکاری می کردم. سرمربی ما نیز برانکو ایوانکوویچ است که به پروفسور معروف است و او با اطلاعاتی که از من کسب کرد مجوز حضورم در این تیم را صادر کرد.



وی در خصوص بیرانوند به عنوان رقیب خود گفت: او دروازه بان شماره یک ایران است و من نفر دوم بعد از او در پرسپولیس هستم. ویژگی بارز بیرانوند که از او چهره بین المللی ساخته به پرتاب دست هایش مربوط می‌شود. او قادر به پرتاب توپ با دست به طول 85 متر است، این خارق العاده است. پرسپولیس در لیگ قهرمانان نیز حضور دارد و همین مساله باعث شد تا آنها نسبت به جذب من ترغیب شوند.
دروازه بان کروات پرسپولیس در خصوص شرایط لیگ ایران گفت: وقفه های طولانی در لیگ ایران باعث شد تا این لیگ یکی از طولانی ترین لیگ ها باشد. بازیکنان ایرانی از استعداد خوبی برخوردار هستند که نسبت به آن پول خوبی نیز دریافت می‌کنند.



تجربه اولین بازی با پرسپولیس در لیگ برتر و مقابل صنعت نفت آبادان با توجه به بسته ماندن لیگ از خاطرات خوب بوژیدار محسوب می شود: ما پر تماشاگرترین تیم آسیا هستیم. در دیدارهای معمولی این تیم حدود 80 هزار هوادار در استادیوم حضور دارند و برابر رقیب آنها که استقلال است این تعداد تماشاگر به 100 هزار نفر هم می‌رسد.



وی ادامه داد: عملکرد خوبی برابر نفت داشتم و چند موقعیت را نیز مهار کردم و در نهایت به صدر جدول رسیدیم که این اتفاق خوشحال کننده است.



بوژیدار رادوشوویچ در خصوص ارتباط خود با هواداران پرسپولیس نیز گفت: طرفداران پرسپولیس صمیمیت خاصی دارند و البته با توجه به تلفظ سخت نامم مرا رادا صدا می زنند. اینکه برابر این تعداد زیاد از هواداران تشویق شوید واقعا حس فوق العاده و خوشحال کننده ای به همراه دارد.



زندگی در ایران سوال دیگری بود که این سایت از دروازه بان فعلی پرسپولیس داشت و اینگونه پاسخ داده شد: پیش از حضورم در ایران تصویر متفاوتی داشتم. البته خیلی ها می گفتند ایرانی ها افراد مهربان و صمیمی هستند. شاید این تصویر با توجه به تصورم امکانپذیر نبود اما وقتی به اینجا آمدم همه چیز را خودم شخصا درک کردم. می‌گفتند اینجا پول بازیکن خارجی را نمی دهند اما ما به موقع حقوق را دریافت می کنیم و تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.



زندگی در تهران برای همه با سختی‌هایی همراه بوده، بوژیدار در این خصوص می‌گوید: در تهران با افراد زیادی آشنا شدم و اکنون از زندگی در آنجا (تهران) راضی هستم. دوست صمیمی ام ایگور پراهیچ اکنون در باشگاهی دیگر در تهران (نفت) حضور دارد و مارکو نیز دوست صمیمی ام است. اغلب اوقاتم را با کروات‌هایی که تعداد آنها در تهران کم نیست خوش می‌گذرانیم.



بوژیدار در بخش دیگری از مصاحبه اش به شرایط زندگی اش در تهران اشاره می کند و می گوید: باشگاه خانه و راننده اختصاصی در اختیارم قرار داده و این مساله دوم برایم خیلی بهتر است. با توجه به اینکه رانندگی من مناسب نیست و بارها در مجارستان و کرواسی با جریمه مواجه می شدم این مساله اکنون رخ نخواهد داد.



اتفاق جالب توجه برای بوژیدار عدم حضور زنان در استادیوم است. او در اینباره اینگونه توضیح داده است: در ایران زنان قادر به حضور در استادیوم نیستند و این خصوصا برای من با توجه به اینکه یک سال از ازدواج ما می گذرد خیلی سخت است و دوست دارم او در کنارم باشد.



نکته مهم دیگر که دروازه بان کروات پرسپولیس به آن اشاره می کند خالکوبی بین بازیکنان ایران و واکنش نسبت به آنهاست: بازیکنان نباید خالکوبی داشته باشند یا باید آن را بپوشانند تا کسی آن را نبیند! این مساله برایم دردسر به همراه داشت چون روزی به همراه هم تیمی هایم بیرون می رفتیم که یکی از آنها آن را پوشاند و البته من چون این یک قانون است به آن احترام می گذارم.



بوژیدار در خصوص شرایط پرسپولیس در فصل پیش رو گفت: اکنون در صدر جدول در فاصله امتیازی کمی با تراکتورسازی قرار داریم. با این حال بعد از 9 سال ناکامی در قهرمانی برای پرسپولیس اکنون شرایط مناسب تیمی است که نیمی از جمعیت کشورش طرفدار این تیم هستند. من حال آنها را درک می کنم و خصوصا اینکه در دو فصل قبل آنها شرایط بدی را در انتهای جدول تجربه می کردند. با حضور پروفسور اکنون در شرایط مناسبی برای کسب قهرمانی قرار داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته