دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتاق اصناف: افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات اجتناب ناپذیر است

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد به هیچ وجه دستور نمی‌پذیرد، گفت: در سال جاری افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات اجتناب ناپذیر است، چرا که بالارفتن هزینه‌های جاری زمینه تغییر نرخ‌ها را فراهم کرده‌ است.
کد خبر : 13376

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در جاهایی گفته می‌شود امسال نباید قیمت هیچ کالایی افزایش یابد، افزود: این حرفی غیر کارشناسی است، چرا که تمام هزینه‌های جاری امسال بالا رفته است.


او ادامه داد: یقینا هیچ کس چه تولیدکننده و چه عرضه‌کننده از افزایش قیمت خوشنود نخواهد بود، چرا که بالا رفتن قیمت به گستردگی رکود نسبی منجر می‌شود.


وی افزود: اینکه افزایش قیمت نداشته باشیم بسیار خوب است، ولی زمانی می‌تواند محقق شود که تمامی موئلفه‌های تشکیل‌دهنده قیمت کالا و خدمات تغییر نکند، چون در غیر این صورت افزایش نرخ‌ها اجتناب ناپذیر است.


فاضلی با اشاره به اینکه در بحث افزایش قیمت کالاها و خدمات، تثبیت نرخ برخی مولفه‌های تشکیل دهنده قیمت تمام شده در دست تولید‌کننده و توزیع‌کننده نیست، اظهار کرد: متاسفانه اکنون با بالارفتن نرخ مواد اولیه و دستمزد کارگر، زمینه افزایش قیمت نهایی کالا و خدمات فراهم شده و در این وضع صحبت از افزایش نیافتن نرخ‌ها غیر منطقی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته