دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1395 - 10:05
امیرخوش‌خبر در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

تمایلی برای ادامه همکاری با لوزانو وجود ندارد/ مربیان برزیلی ، ایتالیایی و لهستانی در لیست فدراسیون والیبال

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: پیشکسوتان و فدراسیون والیبال ادامه همکاری لوزانو را صلاح نمی دانند و تمایل برای حضور او در نیمکت تیم ملی کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : 133756

امیر خوش خبر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین وضعیت لوزانو و جلساتی که فدراسیون والیبال با پیشکسوتان در باره تصمیم گیری در خصوص این مربی برگزار کرد گفت: «ما سه جلسه مداوم با پیشکسوتان و مسئولان فدراسیون داشتیم و عملکرد لوزانو را مورد بررسی قرار دادیم. کارشناسان همه نظرات خود را اعلام کردند و قرار شد در جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال تصمیم نهایی را در مورد این مربی بگیریم.»


وی افزود: «اما با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شد و از طرفی تیم ملی والیبال ایران هم اکنون رنکینگ هفتم جهان را در اختیار دارد و در سال 2017 رویدادهای بسیار مهمی هم پیش رو دارد بنابراین به دنبال جذب یک مربی تراز اول هستیم. در واقع نتیجه این جلسات به اینجا ختم شد که پیشکسوتان و فدراسیون والیبال ادامه همکاری لوزانو را با تیم ملی را به مصلحت والیبال ایران ندانستند و تمایل برای حضور او در نیمکت تیم ملی کاهش پیدا کرده است اما با همه این اوصاف هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده و در هیات رئیسه فدراسیون این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»


سرپرست تیم ملی والیبال در مورد گزینه‌های دیگر فدراسیون گفت: «قرارداد فدراسیون با لوزانو بعد از المپیک به پایان رسید و هم‌اکنون او هم مانند دیگر گزینه‌ها در لیست مربیان مورد نظر قرار دارد اما انتخاب سرمربی جدید نیاز به دقت زیادی دارد. به هر حال والیبال ایران امروز تیم شناخته شده‌ای در سطح جهان است و مربیان بزرگ دنیا هم برای مربیگری در تیم ایران انگیزه بسیار زیادی دارند چرا که می توانند باز هم عملکرد قابل قبولی داشته باشند و آن را به همگان نشان دهند. در لیست فدراسیون مربیان برزیلی ، ایتالیایی، لهستانی و... وجود دارد که باید با همه آنها مذاکره کنیم و ببینیم کدام مربی شرایط حضور در تیم ملی را دارد.»


خوش خبر در ادامه صحبت‌هایش به حضور سیچلو به عنوان مربی مقطعی اشاره کرد و گفت: «سیچلو با فدراسیون قرارداد دو ساله دارد و در این مدتی که در تیم ملی حضور دارد عملکرد و رزومه مشخصی داشته است. البته او هم یکی از گزینه های جوان برای هدایت تیم ملی است اما باز هم چیزی مشخص نیست. ما زمان کمی در اختیار داریم و در این موقعیت حساس باید بهترین انتخاب را داشته باشیم چرا که هم اکنون تیم های بزرگ با مربیان خود کار را شروع کرده‌اند و باید هر چه زودتر مقدمات تیم ملی را برای حضور در لیگ جهانی و بازی های تدارکاتی فراهم کنیم. از طرفی دیگر انتخاب بازیکن و جایگزین بازیکنانی که از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند هم یکی دیگر از فعالیت های مربی تیم ملی است و به نظرم فدراسیون باید هر چه سریعتر در مورد تیم ملی تصمیم بگیرد.»


سرپرست فدراسیون در ادمه تاکید کرد: «برای انتخاب یک مربی ما به سلیقه بازیکنان توجه نمی کنیم بلکه اولویت فدراسیون این است که مربی انتخاب شود که عملکرد قابل قبولی داشته باشد. سیچلو قبل از المپیک به عنوان تحلیل‌گر و آنالیزرو با فدراسیون قرارداد دو ساله بست و چند روز پیش هم به ایران آمد و مسابقات لیگ را زیر نظر گرفت که این موضوع برای شناخت از بازیکنان بسیار مهم بود. به نظرم حتی اگر سیچلو هم به عنوان مربی در خدمت تیم ملی باشد گزینه مناسبی است چرا که او امتحانش را پست داده است و از زمانی که در تیم ملی قطر حضور داشته این تیم سیستماتیک شده است در حالی که تیم قطر قبلا تنها در مسابقات حضور داشت اما با وجود سیچلو توانسته خوب کار کند. البته من حتی شنیدم که از کشورهای دیگر هم پیشنهاد دارد و از طرفی ما اگر مربی انتخاب کنیم او ترجیح می دهد با دستیار خودش کار کند بنابراین احتمال رفتن سیچلو هم از تیم ملی وجود دارد. به هر حال انتخاب در مورد سرمربی تیم ملی به هیات رئیسه فدراسیون واگذار شده است و امیدوارم آنها هم انتخاب مناسبی داشته باشند که به صلاح تیم ملی باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته