دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 14:15

ترکیه ظرفیت پذیرش کامیون‌های عبوری ایران را کاهش داد

مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از کاهش تعداد پذیرش روزانه کامیون‌های ایرانی از سوی کشور ترکیه خبر داد.
کد خبر : 13373

محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه پیگیری و مذاکرات درباره علت کاهش میزان پذیرش کامیون از سوی ترکیه تاکنون راه به جایی نبرده‌ است، افزود: در گذشته ظرفیت پذیرش کامیون در مرز ترکیه 500 دستگاه بود، اما این میزان بدون عنوان شدن دلیل مشخصی به 300 دستگاه کاهش یافته است.


وی تصریح کرد: ما پیشنهاد افزایش ظرفیت پذیرش روزانه کامیون‌ها را به 800 تا یک هزار دستگاه برای هر دو کشور مطرح کرده بودیم اما ترکیه اقدام به کاهش میزان ظرفیت گذشته خود کرده‌است.


عطرچیان اظهار کرد: در حال حاضر 350 کامیون ایرانی در مرز دو کشور معطل هستند که حدس می‌زنیم صف ایجادشده در این منطقه نیز ناشی از اقدام جدید ترکیه برای اندازه‌گیری میزان سوخت کامیون‌ها پیش از ورود به خاک این کشور باشد.


مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا پلمپ باک کامیون‌های ترک در ایران همچنان ادامه داد، تاکید کرد: بر اساس توافقات گذشته میان مقامات ترکیه و ایران، میزان سوخت کامیون‌های ترکیه در زمان ورود به ایران اندازه‌گیری و باک آنها پلمپ می‌شود، اما اندازه‌گیری سوخت کامیون‌های ایرانی اقدامی تازه است.


در همین زمینه رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی ایران هم با بیان اینکه اگر تا دو روز دیگر مشکل تردد کامیون‌های ایرانی پشت مرز ترکیه حل و فصل نشود، باید برای این مشکل راهکار دیگری پیدا کرد، گفت: طرف ایرانی و ترک در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا برای مساله پیش آمده، چاره‌اندیشی کنند.


مسعود دانشمند در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اجازه دهند این موضوع حل شود، گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران، به دلیل کمبود وقت، درباره موضوع تردد کامیون‌های ایرانی و ترک صحبتی نشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته