دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1395 - 14:50

وزیر دفاع ترکیه: در موضوع عراق هرگونه احتمالی را مدنظر داریم

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر تداوم مذاکرات دیپلماتیک آنکارا با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان این کشور گفت که کشورش برای رویارویی با هرگونه احتمالی درباره پرونده عراق آماده است.
کد خبر : 133666

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گزارش کرد:‌ «فکری ایشیک گفت همزمان با مذاکرات دیپلماتیک، ترکیه خود را برای هرگونه احتمالی آماده می‌کند. سفر روز گذشته (جمعه) خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و فرماندهان ارتش به مرز با عراق را باید در این چارچوب در نظر گرفت.»


وی درباره پادگان بعشیقه در خاک عراق که در اشغال نیروهای ترکیه است، تاکید کرد: «ترکیه حاکمیت سرزمینی و ملی عراق را محترم می‌شمارد و هرگونه موفقیت عراق به منزله موفقیت ترکیه است. علت حضور ما در بعشیقه، آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با داعش و جلوگیری از عملیات تروریست‌ها از این منطقه علیه خاک ترکیه است.»


وزیر دفاع ترکیه این مطلب را در حالی بیان کرد که دولت، پارلمان و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی عراقی و مردم این کشور بارها خواهان خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورشان شده‌اند و این اقدام را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق دانسته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته