دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1395 - 15:24
در گفت‌وگو با آنا

کارخانه: سیچلو به صورت مقطعی برای تیم ملی خوب است/ مربیان ایتالیایی برای والیبال ایران بهترند

سرمربی بانک سرمایه گفت: ما نیاز به مربی داریم که مدیریت عالی، رزومه قوی و تجربه مفیدی داشته باشد تا بتواند با نوآوری و خلاقیت، والیبال ایران را متحول کند.
کد خبر : 133574

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا،‌ درباره دیدار فردای تیمش برابر خاتم اردکان پس از کسب اولین شکست در لیگ برتر والیبال برابر متین ورامین گفت: «طبیعی است که همه تیم‌ها برابر ما انگیزه فراوانی دارند و در هیچ بازی از پیش برنده نیستیم. البته در برخی روزها، بدشانس هستید و آن روز، روزت نیست. ما برابر متین تلاش زیادی کردیم اما شرایط بازی به‌گونه‌ای پیش رفت که بازنده شدیم و حالا باید نگاه‌مان را به لیگ تغییر دهیم.»


وی ادامه داد: «ما از شکست برابر متین درس‌های زیادی گرفتیم و بعد از این برابر تمامی رقبا هوشیارتر و آگاهانه‌تر بازی خواهیم کرد. اینقدر والیبال ما رشد کرده که ما در هیچ بازی حاشیه امنیت نداریم و باید بهترین بازی ممکن را ارائه کنیم. وظیفه داریم که آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم چرا که هدف ما قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر است و نباید اجازه دهیم با یک شکست قبح تیم ما بشکند و اجازه دهیم حریفان بعدی این باور را پیدا کنند که توانایی شکست ما را دارند.»


سرمربی بانک سرمایه خاطرنشان کرد: «ما بعد از بازی با متین جلسات خوبی را با بازیکنان تیم انجام دادیم و با مرور اشتباهاتی که در آن مسابقه رخ داد به این باور رسیدیم که چگونه می‌توان در همه بازی‌ها موفق بود. هدف ما این است که در هیچ مسابقه‌ای نگذاریم رقبا آرامش تیمی ما را به هم بریزند. اگر در این راه موفق باشیم به طور حتم توانایی آن را داریم که به موفقیت‌های زیادی دست یابیم.»


او در خصوص فضای سالن‌های والیبال و اینکه تماشاگران از فحاشی‌ خود کاسته‌اند یا خیر، تصریح کرد: «یقینا خود فدراسیون با تدابیری که دارد می‌تواند تنش‌ها را کم کند و فضای سالن‌ها را به سمتی ببرد که مشکلی نداشته باشیم. همه باید همکاری کنیم تا مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود و در این میان تماشاگران هم می‌توانند آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا اتفاقی نیفتد.»


کارخانه درباره سرمربی تیم ملی والیبال و اینکه افشاردوست سخنگوی فدراسیون اعلام کرده که جدایی لوزانو تقریبا قطعی شده است ، بیان کرد: «به طور حتم ما جلسه دیگری در فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی خواهیم داشت. به طور کلی فدراسیون باید به‌ جمع‌بندی نهایی برسد و هدف‌گذاری لازم را انجام دهد تا بدانیم به چه چیزی می‌خواهیم برسیم. اینکه سیچلو هر هفته بازی‌ها را دنبال می‌کند برای آینده والیبال ما کافی نیست. باید هدف‌گذاری برای المپیک 2020 توکیو انجام شود و براساس اولویت‌های مشخصی سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد.»


سرمربی بانک سرمایه درباره انتخاب سیچلو به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال اظهارداشت: «به صورت مقطعی سیچلو می‌تواند به والیبال ایران کمک کند. ولی برای برنامه بلندمدت ما نیاز به مربی داریم که خون تازه‌ای را در کالبد والیبال را جاری کند. مربی می‌خواهیم که مدیریت عالی داشته باشد، رزومه قوی و تجربه مفیدی را به دوش بکشد تا بتواند با نوآوری و خلاقیت والیبال ایران را متحول کند. کاری که ولاسکو در تیم ملی ما انجام داد.»


کارخانه در مورد اینکه پیشنهاد او برای انتخاب سرمربی تیم ملی چه شخصی است، عنوان کرد: «فرد خاصی را مدنظر ندارم اما مربیان ایتالیایی به خاطر آنکه نوگرا هستند می‌توانند به ملی‌پوشان والیبال ما کمک کنند تا آنها رشد بیشتری داشته باشند. البته ما نباید همه ایرادات را از ناحیه سرمربی بدانیم. باید همه نیازهای والیبال خود را بررسی کنیم و با برطرف کردن تمامی نقاط ضعف برای رسیدن به موفقیت‌ها دست یابیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته