دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1395 - 09:33
رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خبر داد:

همایش ملی و بین‌المللی ویژه زنان فرهیخته برگزار می‌شود

دکتر لیلا جمشیدیان، رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از برگزاری همایش ملی و بین‌المللی ویژه زنان فرهیخته کشور در سال 95 خبر داد.
کد خبر : 133419

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، جلسه شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور همه اعضا در محل دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تشکیل جلسه داد و درباره اجرایی کردن طرح تقسیم بندی منطقه‌ای شهرستان‌های استان و استفاده از پتانسیل رؤسای دانشگاه‌ها به منظور جمع آوری اطلاعات و تمرکززدایی، اجرا شدن کارگاه‌های تایید شده در شورا در تمام واحدها در یک مقطع زمانی مشخص و برنامه ریزی یک همایش ملی یا بین المللی در شیراز تا پایان سال جاری بحث و تبادل نظر شد.


سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس در این نشست با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فارس بسیار قابل اطمینان است و جایگاه بسیار ویژه ای را در استان فارس از نظر علمی و ساختاری دارد، اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با توجه به پتانسیل های دانشگاه خدمات خاصی را به استان ارائه دهد. باید تدبیری اندیشید که حوزه‌های خانواده استانداری به شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان نزدیک شوند.»


وی خواستار ارسال اطلاعات مربوط به بانوان فرهیخته دانشگاه برای معرفی به استانداری به خاطر احراز پست‌های مدیریتی در استان شد.


دستغیب خاطرنشان کرد: «در اکثر شهرستان‌ها توان علمی بسیار پایین است، بنابراین استانداری مجبور شده است تا از شرکت‌های خصوصی که در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی از توان علمی و اجرایی بسیار پایینی برخوردار هستند برای ارائه خدمات مشاوره ای استفاده کند؛ دانشگاه آزاد می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های موجود جایگزین بسیار مناسبی باشد.»


جباری پیشنهاد داد که شورای زنان فرهیخته با استفاده از پتانسیل و بودجه پژوهشی موجود، از زنان فرهیخته داخل و خارج از کشور برای سخنرانی و شرکت در همایش‌ها دعوت کند و از خانم دستغیب درخواست کرد که در هفته پژوهش سهمیه خاصی را برای پژوهشگران برتر زن استان و به ویژه دانشگاه آزاد پیشنهاد کند

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس بر انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری برای استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی و اجرایی دانشگاه تأکید کرد و خواستار حضور دکتر حمزه سارویی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در جلسات شورای زنان فرهیخته که به زعم ایشان یکی از قوی ترین، توانمندترین و کاراترین شوراهای تخصصی استان است، شد.»


دکتر محمدمهدی جباری معاون پژوهشی واحد شیراز هم با استقبال از پیشنهاد مدیرکل زنان و خانواده استان، دفتر توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه ریزی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و دارای هولوگرام و امضای رسمی بوده و مدارک معتبری را به شرکت کنندگان در کارگاه‌ها و ... ارائه می‌کند را معرفی و اعلام کرد که در همه نقاط استان و به ویژه شیراز امکان ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و پژوهشی با کیفیت بالا وجود دارد.


جباری پیشنهاد داد که شورای زنان فرهیخته با استفاده از پتانسیل و بودجه پژوهشی موجود، از زنان فرهیخته داخل و خارج از کشور برای سخنرانی و شرکت در همایش‌ها دعوت کند و از خانم دستغیب درخواست کرد که در هفته پژوهش سهمیه خاصی را برای پژوهشگران برتر زن استان و به ویژه دانشگاه آزاد پیشنهاد کند.


حجت الاسلام عارف رئیس شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فارس هم در طرح برخی از سوالات از شورای زنان فرهیخته که به وسیله رئیس شورا پاسخ داده شد، به اهمیت فرهنگ سازی و تولید فرهیختگی واقعی و الگوهای مناسب برای دانشجویان و جامعه پرداخته و خواستار تأکید شورای زنان فرهیخته بر فعالیت‌های فرهنگی شد.


دکتر محمدمهدی رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان نیز خواستار توجه به اهمیت تغییر رویکرد و نگرش دانشگاه و اساتید و کارکنان و دانشجویان شد و پیشنهاد داد که مؤسسه ای با مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و شعب شهرستانی برای تحقق اهداف دانشگاه راه اندازی شود.


دکتر مژگان امیریان زاده عضو شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه مرودشت و کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌هایی که بنا به مناسبت های گوناگون برگزار شده است، آمادگی این دانشگاه را برای برگزاری نشست ها ، همایش ملی و بین المللی ، سخنرانی ها، مشاوره و ... اعلام کرد.


دکتر مریم موسوی عضو شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه رفتار دینی، حجاب و پوشش زنان در دانشگاه آزاد باید مورد توجه و تصحیح قرار گیرد، خواستار اجرای یک طرح پژوهشی در این زمینه شد.


دکتر عبدالحمید فرزانه رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم به جمع بندی موارد مطرح شده پرداخته و و اعلام کرد: «باید بر اهداف شورای زنان تمرکز کرده و وظایف را بر اساس اهداف تعریف و حرکت را بر اساس اهداف و با استفاده از توانمندی‌های محیط دانشگاهی تنظیم کنیم.»


وی خواستار تمرکز بر اهداف مصوب شورای زنان شد و بر جلوگیری از پراکندگی مباحث تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب