دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1395 - 14:11
مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

نگاه غالب توسعه واردات در صنعت برق

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) با تاکید بر لزوم هماهنگ شدن تدریجی شرکت های ایرانی برای حضور پر رنگ در بازارهای جهانی، تصریح کرد: مشکل عمده این است که هنوز نگاه غالب کشور در صنعت برق توسعه واردات است نه گسترش صادرات.
کد خبر : 133370

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا،‌ آرش کردی اظهار کرد: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، شاهد رفت و آمدهای زیادی از سوی مقام ها و شرکت های خارجی از اقصی نقاط جهان برای حضور در بازارهای مختلف کشور بویژه بازار صنعت برق بودیم.
به گفته این مقام مسوول، برای تحقق همکاری ها نیاز است تا همزمان با حضور مقام ها و مسوولان ایرانی در سایر کشورها، هیات هایی متشکل از تجار، پیمانکاران و فعالان اقتصادی که آماده صدور خدمات فنی و مهندسی هستند، نیز همراه شوند و به ارایه توانمندی های خود بپردازند.
کردی تصریح کرد: در سال های گذشته، بیشتر نگاهمان توسعه واردات بوده تا گسترش صادرات و فعالیت و ارزآوری در حوزه صادرات تجهیزات یا خدمات فنی و مهندسی به هیچ عنوان دیدگاه حاکم بر کشور نبوده است.
مدیرعامل توانیر تاکید کرد، باید به حمایت شرکت های ایرانی فعال و توانمند در این عرصه توسط سندیکای برق بپردازیم و علاوه بر آن، سیاسیون و مقامات دولتی کشور نیز با فعالان اقتصادی همراه شوند و درخصوص توانمندی های آنان با کشورهای مورد نظر به گفت وگو بنشینند و تضمین های لازم را ارایه کنند.
کردی به تجربه شخصی خود از حضور در برخی پروژه ها اشاره کرد و گفت: حتی اگر دولتی ها تضمین های لفظی بدهند، بخش خصوصی را برای فعالیت بیشتر ترغیب خواهند کرد.
مدیرعامل توانیر در ادامه، در پاسخ به ادعای برخی شرکت های خارجی حاضر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران که محصولات و تولیدات ایرانی را رقیبی برای خود برنمی شمردند، آن را یک «بلوف» و تبلیغات منفی توصیف کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته