دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1395 - 10:31

دومین دور گفت‌و‌گوهای ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد/ تبادل نظر مقدماتی در مورد مسایل حقوق بشری

دومین دور گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، به ریاست مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه کشورمان و هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، با حضور هیأت‌های همراه در بروکسل برگزار شد.
کد خبر : 133303

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،‌ در این دور از گفت‌وگوها محدوده وسیعی از همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، آموزشی، علمی و پژوهشی، بهداشتی، پناهندگان و مهاجران، مواد مخدر، بلایای طبیعی مورد بحث قرار گرفت و در خصوص اجرای توافقات فی مابین در این حوزهها تصمیم‌گیری شد. دو طرف همچنین در ارتباط با مسایل و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و به‌خصوص سوریه، عراق، یمن و افغانستان به تبادل نظر پرداختند.


بخشی از گفت‌وگوها نیز به تبادل نظر مقدماتی در مورد مسایل حقوق بشری اختصاص داشت.


موگرینی بر تعهد اتحادیه بر اجرای کامل برجام تأکید کرد


مجید تخت روانچی در حاشیه این دور از گفت‌وگوها همچنین با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و در خصوص مسایل و تحولات در روابط دوجانبه و منطقه‌ای به تبادل نظر پرداختند.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار بر تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای کامل برجام و ضرورت پایبند بودن تمامی طرف‌ها به اجرای این توافق تاکید کرد.


معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه همچنین در دو ملاقات جداگانه با المار بروک، رئیس کمیته روابط خارجی و پیتلا رئیس گروه سوسیال دموکرات‌های پارلمان اروپا در خصوص روابط دوجانبه و مسایل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.


در این دیدارها همچنین در مورد ارتقاء ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا تبادل نظر به‌عمل آمد.


دور بعدی گفت‌وگوهای بلند پایه ظرف 6 ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد. دور اول این گفت‌وگوها به ریاست تخت روانچی و اشمید در بهمن ماه سال گذشته (اوایل سال جاری میلادی) در تهران برگزار شده بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید تخت روانچی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته