دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1395 - 14:31

فواد معصوم: رهبر داعش باید مثل صدام محاکمه شود/سقوط داعش نزدیک است

رئیس‌جمهوری عراق گفت نیروهای مسلح عراق می‌توانند تا دو ماه آینده گروه داعش را شکست دهند.
کد خبر : 133244

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، فواد معصوم در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری کیودوی ژاپن گفت:‌ «معتقدم نیروهای عراقی ظرف دو ماه آینده می‌توانند از بعد نظامی گروه تروریستی داعش را شکست دهند.»


وی افزود: «نیروهای داعش اگر در موصل شکست بخورند، نمی‌توانند در طولانی مدت مقابل نیروهای عراقی در رقه مقاومت کنند.»


معصوم درباره سرنوشت ابوبکر بغدادی، رهبر داعش گفت: «بغداد طرح و نقشه‌ای برای کشتن بغدادی مجرم ندارد و معتقد است که او باید بازداشت و پرونده او به دادگاه عادل ارجاع و مقابل دیدگان جهانیان محاکمه شود. ما می‌خواهیم یک حکم عادلانه برای وی به خاطر تمام جنایاتش صادر شود.»


وی فاش کرد که بغداد عملیات جست‌وجوی دقیقی را برای رهگیری و تعقیب رهبران گروه تروریستی داعش ازجمله بغدادی در مناطق مرزی عراق با سوریه دنبال می‌کند. او ابراز امیدواری کرد که بغدادی بازداشت و همچون صدام، جنایت‌هایش در معرض حکم دادگاه عادلی قرار گیرد.


در سال 2003 صدام به‌دلیل جنایت‌های ضد بشری‌اش محکوم به اعدام شد.


معصوم خواستار وضع شیوه استراتژیک جدیدی برای همکاری با کشورهای منطقه و هم‌جوار با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی بعد از پایان عملیات آزادسازی موصل شد.


رئیس‌جمهوری عراق درباره همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: «همه‌پرسی به معنای اعلام مستقیم استقلال نیست، زیرا اعلام استقلال نیازمند تفاهم و توافق با دولت مرکزی عراق است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب