دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1395 - 12:16

خالد مشعل: ترامپ به اسرائیل چراغ سبز نشان دهد، هیچ صلحی در منطقه نخواهد بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت مواضع جانبدارانه به نفع اسرائیل منطقه را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد.
کد خبر : 133198

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری سوا، خالد مشعل گفت:‌ «مسئولیت ما وابستگی به قدس و آزادی آن و آزادی کامل خاک فلسطین است.»


مشعل در سخنان خود که به صورت ویدئو کنفرانس در یازدهمین دوره انجمن جهانی جوانان قدس در استانبول پخش می‌شد، تاکید کرد: «خطر یهودی کردن قدس و تقسیم آن بیشتر شده است، بنابراین از همه می‌خواهم تلاش‌های خود را با هدف نجات قدس و مسجد الاقصی افزایش دهند.»


وی افزود: «پیام من به جهان این است که قدس کلید صلح و جنگ است. تلاش‌‌های آشکار و پنهان صهیونیست‌ها برای تغییر هویت قدس به جایی نخواهد رسید. من به صهیونیست‌ها می‌گویم که شما با آتش بازی می‌کنید. انتفاضه قدس، امید را به امت بازگرداند و ده‌ها نفر از جوانان امت به نیابت از همه در این انتفاضه به پا خواستند تا از قدس دفاع کنند.»


خالد مشعل خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفت: «اگر احساس می‌کنید که می‌توانید فلسطین را نادیده بگیرید و به اسرائیل چراغ سبز نشان بدهید، هیچ صلحی و ثباتی در منطقه نخواهد بود. اسرائیل باری برای شما و جهان خواهد بود.»


وی افزود: «کلید صلح، انصاف داشتن در قبال ملت فلسطین است. ملت فلسطین قادر بر تصحیح مسیر تاریخ و توقف توطئه‌ها است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته