دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1395 - 12:05
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت:

توسعه صنعت نفت در پسابرجام با تکیه بر توان داخلی است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت در نشست بین المللی سالانه صنایع نفتی در مسکو اعلام کرد: برنامه ایران برای توسعه صنعت نفت در پساتحریم متکی بر توانمندی بومی و داخلی است.
کد خبر : 133194

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، امیرحسین زمانی‌نیا در چهارمین همایش سالانه استخراج، تولید و فناوری های مرتبط با صنعت نفت، اظهار کرد: ایران در صدد است از فناوری های روز دنیا در این عرصه بهره بگیرد.


وی در ادامه، طرح‎های ارتقای این صنعت در ایران و برنامه ششم توسعه صنایع نفتی را که از سوی وزارت نفت تدوین شده است، مهم خواند و گفت: شرکت‎های خارجی استقبال گسترده ای برای همکاری با ایران در پسا تحریم کردند.


معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت همچنین با اشاره به پیشینه همکاری های نفتی ایران و روسیه اظهار کرد: مذاکرات در این زمینه برای استفاده از فرصت‎های بیشتر جریان دارد.


چهارمین نشست بین المللی سالانه نفتی در عرصه های استخراج، تولید و فناوری‎های این حوزه با حضور هیئت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران دیروز در پایتخت روسیه آغاز شد.


در این همایش سه روزه که از سوی وزارت و موسسه انرژی و امور مالی روسیه برگزار می شود، شرکت کنندگان از کشورهای مختلف نفتی و غیرنفتی مسائل مختلف در زمینه های اکتشاف، استخراج، تولید، فرآوری نفت و گاز و صنایع مرتبط را بررسی می کنند.


همچنین در برنامه کاری هیئت ایرانی شرکت در چهاردهمین سمینار آموزشی منطقه ای، همایش انرژی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و دومین گنگره بین الملی در صنعت نفت و گاز قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته