دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات:

خواسته‌ دانشگاه آزاد اسلامی حاکم شدن انصاف و شفافیت در آموزش عالی است

دکتر مجتبی علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بر وجود انصاف و پرهیز از برخورد دوگانه در آموزش عالی تاکید کرد.
کد خبر : 133110

مجتبی علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز گذشته با حضور در غرفه خبرگزاری آنا، در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «هدف تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی مقدس بوده است و ما هر حرکتی که انجام می‌دهیم برای خدمت به مردم است. بنابراین خدمت بزرگترین افتخار ماست و رضایت خانواده‌ها و دانشجویان برای ما کافی است.»


علوی‌فاضل گفت: «از تمام ظرفیت‌های قانونی هم بهره‌مندیم و پشتوانه کارهای دانشگاه، مقررات کشور و مصوبات مراجع قانونی است و درباره دفاع از کیان و حقوق دانشگاه با هیچ احدی شوخی نداریم. بعضی‌ جاها گفته می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی در بیان حرف‌هایش شوخی دارد، ما خیلی هم جدی هستیم و با جدیت و با پشتوانه قانون برای خدمت آمده‌ایم و نمی‌توانیم با سرنوشت مردم شوخی کنیم و کار غیرقانونی انجام دهیم، به همین دلیل دکتر میرزاده بارها تاکید کرده‌اند که در دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم.»


او افزود: «دلیل این ادعای ما هم خالی ماندن 500هزار صندلی و همچنین بسیاری از ظرفیت‌ها در مقطع کارشناسی‌ارشد است و با وجود تقاضای فراوانی که در مقطع دکتری داشته‌ایم، امسال کمتر از 10 درصد متقاضیان را جذب کرده‌ایم.»


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «براساس حرف‌های دروغی که زده می‌شود که ما می‌خواهیم ضررهای اقتصادی‌مان را این‌طور جبران کنیم، باید بگویم که اگر این‌طور بود تعداد بیشتری را جذب می‌کردیم و این‌گونه مطالبی که علیه دانشگاه آزاد اسلامی گفته می‌شود منصفانه نیست و ما در دانشگاه رشته‌محل‌هایی را که پذیرش کردیم، همگی دارای مجوز قانونی هستند و هیچ نگرانی نداریم و به خانواده‌ها هم اطمینان می‌دهیم و باید آنها هم درگیر بحث‌های رسانه‌ای و حرف‌هایی که پشتوانه قانون ندارد، نشوند.»


او این گفته را که "قانون مصوبات شورای اسلامی قدیمی است و محل اجرا ندارد" را نادرست خواند و گفت: «من در این زمینه به دو نکته اشاره می‌کنم، اول اینکه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی مرجع اعلام نسخ یا مجرا بودن مقررات است. بنابراین هرکسی غیر از آن مرجع قانونی اظهارنظر کند، اظهارنظرش قابل اتکا و اعتماد نیست. مردم به مراجع قانونی قابل اعتماد در رابطه با هر موضوع باید مراجعه کنند و همان‌طور که ما درباره داروها اظهارنظر نمی‌کنیم کسانی هم که درباره قوانین مجلس اظهارنظر می‌کنند حرف‌هایشان زیاد درست نیست و مجری درباره قانونگذار نمی‌تواند اظهارنظر کند که قانون تو درست است یا نیست.»


او ادامه داد: «مطلب دوم هم این است که اگر استدلالی که مطرح می‌شود را بخواهیم به آن توجه کنیم و اینکه چون این قانون متعلق به 25 سال پیش است، موضوعیت ندارد، باید بگویم که آیا قانون تشکیل وزارت علوم که متعلق به 50 سال پیش است، موضوعیت دارد؟ قطعا موضوعیت دارد. قطعا قدمت قانون تاثیری بر اعتبار، اجرا و موضوعیت آن ندارد. قانون تشکیل وزارت علوم مربوط به سال 1346 است. یعنی حدود 50 سال پیش، ولی این قانون لازم‌الاجراست و ما به آن احترام می‌گذاریم و براساس آن وزارت علوم فعالیت می‌کند و فعالیتش هم قابل اتکا و اعتماد است. در نتیجه اگر بخواهیم با هر استدلالی طرف شویم، طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر قانون است و ما یک تقاضا داریم و آن هم اینکه در آموزش عالی شفافیت و انصاف حاکم باشد، یعنی منصفانه مزیت‌ها، تلاش‌ها و حرکت‌های روبه‌رشد دانشگاه در جذب اعضای هیات علمی و پتانسیل‌های زیاد دانشگاه و 11 هزار آزمایش و کارگاه و رنکینگ 162 دانشگاه در سطح بین‌المللی دیده شود.»


رئیس هیات امنای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «بنابراین باید انصاف در آموزش عالی حاکم باشد و مورد مهمتر شفافیت است، یعنی اینکه همه را با یک استاندارد، شرایط و یک ملاک و معیار بررسی کنند و برخورد دوگانه در آموزش عالی نداشته باشیم. ما همچنین تعامل بسیار خوبی با وزارت علوم داریم و با آنها دوست هستیم، ولی در دفاع از حقوق و کیان دانشگاه و اجرای مقررات کاملا جدی هستیم و در عین حال به تمام قوانین هم گردن می‌نهیم و این راست کار دانشگاه آزاد اسلامی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته