دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آموزش عالی آمریکا با مهمان جدید کاخ سفید چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه رقیب دموکراتش را شکست داد و برنده یکی از جنجالی‌ترین انتخابات‌های آمریکا و 45‌ امین رئیس جمهوری این کشور شد. انتخاب شدن او به عنوان میهمان جدید کاخ سفید چه پیامدها و اثراتی می‌تواند بر آموزش عالی داشته باشد؟ این سئوالی است که بسیاری از کارشناسان آموزش عالی مطرح می‌کنند.
کد خبر : 133094

طاهره کوپالی، خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا: در 24 ساعت اخیر تعدادی از دانشجویان ایالت‌های دموکرات به نتیجه انتخابات معترض شدند، به عنوان مثال پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات، درست زمانی که احتمال انتخاب شدن ترامپ بالا رفت، تعدادی از دانشجویان دانشگاه اورگن در خیابان‌های نزدیک دانشگاه و خیابان‌های داخل کمپ دانشگاهی نسبت به نتیجه احتمالی انتخابان اعتراض کرده بودند. تعدادی از کاربران توئیتر اعلام کردند که این دانشجویان تراک‌های تبلیغاتی ترامپ که حاوی عکس و شعارهای انتخاباتی‌اش یعنی Make American Great Again را به آتش کشیدند.


اسکات جَشیک سردبیر یو‌اس هایر اجوکیشن، با جزئیات بیشتری درباره واکنش جامعه دانشگاهی آمریکا به انتخاب شدن ترامپ صحبت کرد. او معتقد است هر بار جمهوری‌‌خواه‌ها در رأس کار قرار گرفتند، برای اصلاح سیاسی دانشگاه‌ها را تحت فشار قرار دادند.


او معتقد است با توجه به اینکه ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی چندین بار نسبت به اینکه اکثر دانشگاه‌ها به نظر او بیش از اندازه دانشجوی خارجی دارند اعتراض کرده، غیرآمریکایی‌ها و روسای دانشگاه‌هایی که حیات آن‌ها بسیار به دانشجویان بین‌المللی وابسته است باید نگران‌ باشند.


تایمز هایراجوکیشن در گزارش خود به بخش‌هایی از نطق‌ انتخاباتی ترامپ در ایالت اوهایو درباره سیاستگذاری در آموزش عالی اشاره کرد.


تیم ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که او قصد دارد مسئولیت دولت را در اعطای وام‌های دانشجویی به بانک‌ها منتقل کند. از طرفی ترامپ با تأکید بر درآمدزایی از بازپرداخت وام‌ها، از دانشگاه‌ها به دلیل عدم اختصاص منابع کافی به دانشجویان انتقاد کرده است.


ترامپ در یکی از نطق‌های انتخاباتی‌اش اعلام کرده بود که دانشجویان نباید مجبور به پرداخت اقساطی شوند که به آن‌ها فشار وارد می‌کند و پیشنهاد کرده بود وام‌ها براساس درآمد فارغ‌التحصیلان پرداخت شوند و بازپرداخت آنها براساس 12.5 درصد درآمد وام‌گیرندگان محاسبه شود.


از طرفی ترامپ پیش‌تر اعلام کرده است به معافیت مالیاتی دانشگاه‌هایی که از امکاناتشان برای کاهش هزینه‌های تحصیلی استفاده نکنند، پایان خواهد داد. او بارها تأکید کرد که اگر دانشگاه‌ها از قبول این مسئولیت و انجام اقدامات جدی سرپیچی کنند، باید پاسخگو باشند زیرا دانشگاه‌ها می‌توانند در کاهش هزینه‌ها بسیار تلاش کنند و این اتفاق باید هرچه سریعتر رخ دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته