دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:58
در جمع خبرنگاران؛

امیر پوردستان: تمام حرکت‌های داعش در منطقه رصد می‌شود/ عربستان می‌داند که ایران نیروی نظامی در یمن ندارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ادعای سخنگوی ائتلاف سعودی مبنی بر کمک نظامی ایران به یمن، گفت: ادعای عربستان موهن و بی‌اساس است و آنها خودشان به خوبی می‌دانند که ما هیچ نیروی نظامی در یمن نداریم.
کد خبر : 13308

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در حاشیه رژه ارتش در جمع خبرنگاران با درباره امنیت مرزهای کشور و احتمال نفوذ نیروهای داعش به داخل ایران گفت: تمام حرکت‌های داعش در منطقه رصد می‌شود، البته مرزهای شرقی کشور در اختیار نیروی انتظامی و مرزبانی است اما تعاملات خوبی بین ارتش و سپاه پاسداران برقرار است و در صورتی که نیاز باشد مقابله جدی با هرگونه خودنمایی آنان خواهیم داشت.


او درباره تصمیم روسیه در فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران و اینکه برخی کشورها آن را تهدیدی برای منطقه عنوان کرده‌اند، تصریح کرد: این موضوع ارتباطی به امنیت منطقه ندارد. دکترین دفاعی ما ارتقای توان نظامی و مقابله با هرگونه تهدید است و ما به دنبال ارتقای توان دفاعی هستیم.


فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی یر اینکه «با توجه به تحریم آب‌های ساحلی یمن آیا این امکان وجود دارد که کشتی‌های ایرانی مورد بازرسی قرار بگیرند»، اظهار کرد: همانگونه که اشاره کردید، این تحریم، شامل آب‌های ساحلی یمن است و نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های بین‌المللی حضور دارد بنابراین این اتفاق هیچ‌وقت رخ نخواهد داد.


پوردستان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سخنگوی ائتلاف سعودی مبنی بر کمک نظامی ایران به یمن، گفت: ما از حادثه یمن متأثر هستیم؛ ما با توجه به تعهدات بین‌المللی که داریم نمی‌توانیم به یمن کمک نظامی کنیم اما این آمادگی را داریم که کمک‌های دارویی و پزشکی به این کشور مسلمان انجام دهیم.


وی ادامه داد: ادعای عربستان موهن و بی‌اساس است و آنها خودشان به خوبی می‌دانند که ما هیچ نیروی نظامی در یمن نداریم. نیروهای آل‌سعود و هم‌پیمانان آنان تمامی حواشی یمن را رصد می‌کنند و مطمئن هستند که ایران هیچ کمکی به یمن ارسال نمی‌کند.


فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی درباره حضور نظامی ایران در عراق مقابله با داعش، اظهار کرد: ما حضور نظامی نداریم. کمک ایران مستشاری است. خوشحالیم که ارتش عراق امروز با حمایت مردمش در حال بیرون راندن داعشی‌هاست و ان‌شاءالله گام آخر را در پاکسازی کامل عراق برخواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته